Trimmning (igen :P)

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Tjenare !
Har satt på trimm system, 7;65 i drev och bytat munstycke på min 14e minimoto. Den går ca 70km/n nu men vill fortfarande ha ut lite mer ur den !

Har läst att man kan typ få upp dom i 90-100km/H.

Bara undrade ifall detta kunde hälpa lite ???

Trimm kit (trimm cylinder, större förgasare)
http://www.swebike.se/product_info.php?cPath=66_87_95&products_id=604

Boost-kit
http://www.blocket.se/vi/7841690.htm?ca=23_11_s

Vet ni ungefär hur mkt detta kommer hjälpa ??

Undrade oxå ifall det där boost-kittet hjälper mkt och gör stor skillnad ?
Har nämligen ingen erfarenhet av den såå??!!

Tack på förhand!!!!!

Mvh Theo

Ps. går det lika bra att köra med original kolv till trimm cylindern eller är det lika bra att byta det oxå ?
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Är det ingen som kan komma med lite råd..snälla ??!!
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
fast_aprilia_rs skrev:
2180105 Är det ingen som kan komma med lite råd..snälla ??!!

Om din 14e gör 70 ärliga så ska du vara mycket nöjd.
Vill du nå upp till 90-100 så får du nog byta till en vattenkyld mini, + att det inte tar hela dagen och komma upp i fart.

Mvh
7an
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Nahh, tror du verkligen det, ifall den går 70 nu men bara effekt pipa och annat bakdrev så bör den ju går bra mkt fortare och bättre med ny cylinder och förgasare + ett sånt där boost kit !
 

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
fast_aprilia_rs skrev:
2181753 Nahh, tror du verkligen det, ifall den går 70 nu men bara effekt pipa och annat bakdrev så bör den ju går bra mkt fortare och bättre med ny cylinder och förgasare + ett sånt där boost kit !


vad har du mätt upp farten med ??
 

Yeahcagiva

Bigdickie
Gick med
6 Jan 2007
Ort
verkstan...
Hoj
cagiva,kineshoj
StröMmarN skrev:
2181753 Nahh, tror du verkligen det, ifall den går 70 nu men bara effekt pipa och annat bakdrev så bör den ju går bra mkt fortare och bättre med ny cylinder och förgasare + ett sånt där boost kit !
70 knyck oj,oj,oj:va då går den bra....min minimoto med 16,5mikuni anpassat insug,modifierat orginalrör och 55 taggars bak gör ärliga 60 knyck :huvet :D
 

Rignell

Guest
Min gjorde 60 med original drevning och trim på det, men då varvar den ut som faen!
Har köpt så jag får lägsta möjliga utväxling... Måste ju öva wheelies ordentligt :)
Hoppas jag får dreven imorgon hehe
 

Rignell

Guest
Min gjorde 60km/h med original drevning och trim på det, men då varvar den ut som faen!
Har köpt så jag får lägsta möjliga utväxling... Måste ju öva wheelies ordentligt :)
Hoppas jag får dreven imorgon hehe
 

Dr.Bike

Guest
Tjenare !
Har satt på trimm system, 7;65 i drev och bytat munstycke på min 14e minimoto. Den går ca 70km/n nu men vill fortfarande ha ut lite mer ur den !

Har läst att man kan typ få upp dom i 90-100km/H.

Bara undrade ifall detta kunde hälpa lite ???

Trimm kit (trimm cylinder, större förgasare)
http://www.swebike.se/product_info.php?cPath=66_87_95&products_id=604

Boost-kit
http://www.blocket.se/vi/7841690.htm?ca=23_11_s

Vet ni ungefär hur mkt detta kommer hjälpa ??

Undrade oxå ifall det där boost-kittet hjälper mkt och gör stor skillnad ?
Har nämligen ingen erfarenhet av den såå??!!

Tack på förhand!!!!!

Mvh Theo

Ps. går det lika bra att köra med original kolv till trimm cylindern eller är det lika bra att byta det oxå ?

Märkligt hur konserverad gröt går att sälja om och om igen men till nya kategorier.
Boost-kitet (om det nu är den lilla flaskan med slang till insuget? länken funkade inte) så är det rent humbug.
Nästan iaf.

Det är såhär: en gång i tiden tog Yamaha fram en liknande grej, för sina tvåtaktare.
Den sades stämma av pulsvariationerna i insuget...
Men...
FÖR att en sån här grej ska funka så ska den just vara avstämd EXAKT till den motor den ska sitta på. Man kan alltså INTE köpa en universalgrunka smacka på och tro att det ska bli nåt.
Ja visst i slumpartade fall kanske den gör det den ska. Om man har TUR.
MEn som ni veet så kan man lita på murphy, och det betyder att grejen INTE kommer funka.
I bästa fall gör den ingen skada iaf.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Märkligt hur konserverad gröt går att sälja om och om igen men till nya kategorier.
Boost-kitet (om det nu är den lilla flaskan med slang till insuget? länken funkade inte) så är det rent humbug.
Nästan iaf.

Det är såhär: en gång i tiden tog Yamaha fram en liknande grej, för sina tvåtaktare.
Den sades stämma av pulsvariationerna i insuget...
Men...
FÖR att en sån här grej ska funka så ska den just vara avstämd EXAKT till den motor den ska sitta på. Man kan alltså INTE köpa en universalgrunka smacka på och tro att det ska bli nåt.
Ja visst i slumpartade fall kanske den gör det den ska. Om man har TUR.
MEn som ni veet så kan man lita på murphy, och det betyder att grejen INTE kommer funka.
I bästa fall gör den ingen skada iaf.

Gröt är gott;)

Det finns en formel som man kan räkna ut hur den här boost behållaren ska se ut för att få den perfekt avstämd. Bara man hittar den.
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Om man söger så att jag körde med min minimoto på den lagliga strippen i malmö, ca 15hk i motorn(50cc bi-zeta) , Ingen kina historia alltså. Jag kom upp i ca 100 km/h med 10/68 drevning om jag inte har fel för mig.
Alltså går det inte att få upp en 14E i 100 km/h som ca har 4 hk! :D
 

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
Om man söger så att jag körde med min minimoto på den lagliga strippen i malmö, ca 15hk i motorn(50cc bi-zeta) , Ingen kina historia alltså. Jag kom upp i ca 100 km/h med 10/68 drevning om jag inte har fel för mig.
Alltså går det inte att få upp en 14E i 100 km/h som ca har 4 hk! :D

Inte en chans att en 14E kmr upp i 100km/h , men LÄTT 80 det kan ja lova min gör 70 ÄRLIGA! :) å då har ja HELT org pipa , har 8/68 drev bytt förgasare vet ej redigt va den heter spjäll fugge (men ingen walbro) har köpt ett trim kit me cylinder å sånt, bytt kopplingsfjädrar till 10rings + lite annat smått å gått, så ja har jue kvar ny pipa, reed, rocket key, så det är inte omöjligt att få upp en 14E i 80+ skulle ja säga..
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ha ha ha ha...
Det är ju så roligt att läsa så man nästan börjar gråta.

Vet ni. Jag hade en crescent compact som gjorde 140 km/h med pluggen ur och originaldrev. Det är sant, jag lovar!!!!!!!!!!!
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
varför trimma en 14e? köp en vattenkyld typ grc kopia 10hk så behöver du inte trimma och sånt påkost.

(leker med både ninja och minimoto he he)
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top