trimmning av nsr 02

nsr_morre

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
NSR 125cc -02
Jag har ett ävla stort problem min nsr kör typ bara 130 kmh i timmen.Vad skall jag ta mig till för att få lite fart på hojjen??jag har köpt ett effektavgasrör mn jag har hört att det int hjälper så mycket snälla hjälp mig..ja vill ha hojjen att åka minst 150 kmh... :banana

nej d ghar ja int gjort..mn var finns strypningen på en 02:a för dn finns int på samma plats som på -00

Tror du att min nsr får mer effekt om ja ändrar förgasare från 28mm till 32 mm och lägger effektavgasrör..

nsr_morre skrev:
Tror du att min nsr får mer effekt om ja ändrar förgasare från 28mm till 32 mm och lägger effektavgasrör..

Vad tror du själv?

Är väl ganska uppenbart va? :7peta

nsr_morre skrev:
Jag har ett ävla stort problem min nsr kör typ bara 130 kmh i timmen.Vad skall jag ta mig till för att få lite fart på hojjen??jag har köpt ett effektavgasrör mn jag har hört att det int hjälper så mycket snälla hjälp mig..ja vill ha hojjen att åka minst 150 kmh... :banana

Gör hojen 130 km/h med effekt system så är det nått som INTE lär stå rätt till.

Padde skrev:
Gör hojen 130 km/h med effekt system så är det nått som INTE lär stå rätt till.

HAJ PATRIK!!!

Kul i herpeslandet?

Ajja, tebax te ämnet, den är säkert nerdrevad som fan o strypt i CDI:n.

Solid snake skrev:

Haaaj Solid! :cdevil

Solid snake skrev:
Kan tro det ja, dom kör ju ganska mycket sånt där nere.

Fattiga jeflar, har inte ens råd med en riktig mc *host*Yamaha*host* :D

Heheh...Eller inte...Jag såg faktiskt en Yamaha TZR 125 "Den var ganska misshandlad".

Padde skrev:

En devilsmliley, jag blir ju rädd nu, fattar du inte det!!! :gråta

Padde skrev:
Heheh...Eller inte...Jag såg faktiskt en Yamaha TZR 125 "Den var ganska misshandlad".

Hohoho, kanske var min gamla? Min var ju rätt misshandlad när dom tog den. ;)

Sorry för allt spam som padde gör, fattar inte varför han spammar så mycket. :dummer

Padde: :7peta

nsr_morre skrev:
nej d ghar ja int gjort..mn var finns strypningen på en 02:a för dn finns int på samma plats som på -00

men då är det klart den bara går i 130 :kocko

Tar du bort strypningen bör den gå runt 160-170 på mätarn, verklig fart är kanske 150.

Men det räcker, accet är det viktigaste på en 125:a... farten är ett bonus.

nsr_morre skrev:

alltså det kommer i sig inte ge någon effekt att montera en störreförgasare, utan det du ska göra är att gå upp i munstycke billigare och minst lika bra.
För du kan aldrig pyttsa in mer soppa i cylindern än vad du kan förbränna, så det är som sagt munstycke som gäller

I orginal så brukar det sitta en strypning mellan förgasaren och cylindern. Närmare bestämt i reedventilen.

nsr_morre skrev:

sk de var svår at sätt dit bokstäve dä de fatta?

Blir så jäkla plottrigt att läsa annars.

Och till ämnet.

Om du inte har plockat strypningen så gör det, jag lovar det blir skillnad! :tummenupp

Padde skrev:
Haaaj Solid! :cdevil

då har du inte sett din hoj fy fan för honda det räknas knappt som 2-TAKT!!!!
köp en honda 4-takt går sökert bättre än hondas 2-taktare... Min moped gick la snabbare än din honda... hahahahahahahaha :7peta

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...