Trimma?

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
Tänkte höra om nån har nått tips på vad man kan gör för att få ur lite mer power ur motorn..tänkte nån typ av bonn-trim när motorn ändå är nere.kanske andra ventiler eller??nån som kanske har koll på om toppen från kawa z750 passar? är altså till Kz750LTD jag funderar över

Kanske blev fel tråd men då får du väl flytta:P

Last edited:
Ja toppen passar förutsatt att det är den 4 cylindriga LTd:n du menar. Den vassaste originaltoppen som finns är GPz 750 från -84 då den är handportad från fabrik. Ska du göra nått som ger effekt för relativt små pengar så ar det 4-1 system och mikuni 33:or eller RS 34:or men det springer iväg väldigt fort så det är pengar som du aldrig får igen så rådet är köp en 1000 LTd istället då det är liknande hoj men med mer effekt från början och det finns dessutom otroligt mycket trimmdelar på marknaden.
Jag har haft en Z 750 -80 som jag gjorde det mesta på kul projekt gick mycket bra men det kostade mycket pengar. Funderar du nått så hör av dig.
Mvh
Peter
Ps
Turbomotorn är samma motor det med.

Ja toppen passar förutsatt att det är den 4 cylindriga LTd:n du menar. Den vassaste originaltoppen som finns är GPz 750 från -84 då den är handportad från fabrik. Ska du göra nått som ger effekt för relativt små pengar så ar det 4-1 system och mikuni 33:or eller RS 34:or men det springer iväg väldigt fort så det är pengar som du aldrig får igen så rådet är köp en 1000 LTd istället då det är liknande hoj men med mer effekt från början och det finns dessutom otroligt mycket trimmdelar på marknaden.
Jag har haft en Z 750 -80 som jag gjorde det mesta på kul projekt gick mycket bra men det kostade mycket pengar. Funderar du nått så hör av dig.
Mvh
Peter
Ps
Turbomotorn är samma motor det med.

Twinen :(:( Blir iofs
2-1 System..kanske gör något:/

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg