Trimma zx7r -89?

koras

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
karlstad
Hoj
kawa zx7r -89
Någon som vet vart jag får tag på lite godis till min kawa?

Har tänkt borra upp cylindrarna och behöver kolvar, kanske kammar, trimljuddämpare m.m.
Allt trim av intresse :D
 

alias zx12r

alias zx12r
Gick med
30 Aug 2003
Ort
borlänge
Hoj
zx12r
trimma zx7r

tjabba koras

Det blir nog bra mycket billigare och byta till en effect-starkare hoj än att trimma den du har nu
trimma är ju alltid kul fast jävligt dyrt

lycka till
mvh aliaszx12r:tummenupp
 

koras

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
karlstad
Hoj
kawa zx7r -89
Jo det är klart, men då kommer jag trimma den med det slutar Alltid med det. Så, någon som vet nåt bra ställe? högkompkolvar är igentligen viktigast
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Om man bortser från möjligheten att byta till en effektstarkare cykel så kan man fortfarande ifrågasätta hur lämpligt det är att börja med seriösare filning i en gammal standardmotor där det inte finns mängder av delar att tillgå.
En portning av toppen och ett avgassystem samt en bänkning torde vara en lagom trimmningsgrad.
Skall du ner i botten på motorn och byta kolvar samt höja kompet så springer det snabbt iväg ekonomiskt.
Sen är frågan hur frisk motorn är från början, högkompkolvar sliter mer på vev/stak lager och hur friska är dem?
Hur slitna är cylindrarna?
Finns där högkompkolvar i större dimension så att där är marginal att fixa en sliten cylinder eller måste du byta foder?

Det är inga problem att sänka 15000 i botten på motorn utan att få ut mer än 5hk.....
 

koras

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
karlstad
Hoj
kawa zx7r -89
Jag får nämligen borrning av cylinder väldigt billigt, att byta upp till större kolvar så den blir på strax under 800 cc skulle vara möjligt, men som du säger vet jag inte hur mycket vevstakarna klarar men kawas motorer sägs ju vara slitstarka i övrigt. Nu hade jag ju iofs inte tängt mig det värsta man kan få tag på heller.

Men avgassystemet ska jag definitivt köpa, jag har bara inte hittat något helsystem än.
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej. Ett Akrapovic Race Conical helsystem, kanske? Med kolfiberburk. Jag har ett till en 96-a över. Jag tror men kan inte svära på att det passar. PM-a mig om du vill.
Per
 
Last edited:
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top