Trimma zx7r -89?

koras

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
kawa zx7r -89
Någon som vet vart jag får tag på lite godis till min kawa?

Har tänkt borra upp cylindrarna och behöver kolvar, kanske kammar, trimljuddämpare m.m.
Allt trim av intresse :D

trimma zx7r

tjabba koras

Det blir nog bra mycket billigare och byta till en effect-starkare hoj än att trimma den du har nu
trimma är ju alltid kul fast jävligt dyrt

lycka till
mvh aliaszx12r:tummenupp

Jo det är klart, men då kommer jag trimma den med det slutar Alltid med det. Så, någon som vet nåt bra ställe? högkompkolvar är igentligen viktigast

Om man bortser från möjligheten att byta till en effektstarkare cykel så kan man fortfarande ifrågasätta hur lämpligt det är att börja med seriösare filning i en gammal standardmotor där det inte finns mängder av delar att tillgå.
En portning av toppen och ett avgassystem samt en bänkning torde vara en lagom trimmningsgrad.
Skall du ner i botten på motorn och byta kolvar samt höja kompet så springer det snabbt iväg ekonomiskt.
Sen är frågan hur frisk motorn är från början, högkompkolvar sliter mer på vev/stak lager och hur friska är dem?
Hur slitna är cylindrarna?
Finns där högkompkolvar i större dimension så att där är marginal att fixa en sliten cylinder eller måste du byta foder?

Det är inga problem att sänka 15000 i botten på motorn utan att få ut mer än 5hk.....

Jag får nämligen borrning av cylinder väldigt billigt, att byta upp till större kolvar så den blir på strax under 800 cc skulle vara möjligt, men som du säger vet jag inte hur mycket vevstakarna klarar men kawas motorer sägs ju vara slitstarka i övrigt. Nu hade jag ju iofs inte tängt mig det värsta man kan få tag på heller.

Men avgassystemet ska jag definitivt köpa, jag har bara inte hittat något helsystem än.

Hej. Ett Akrapovic Race Conical helsystem, kanske? Med kolfiberburk. Jag har ett till en 96-a över. Jag tror men kan inte svära på att det passar. PM-a mig om du vill.
Per

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC