Trimma XR650?

  • Thread starter Thread starter Xo
  • Start date Start date
Xo skrev:
2202698 Hola,

Har borjat fundera pa om jag ska forsoka gora grisen lite elakare. Finns det nagon har som redan har trimmat sin XR650 och fatt markbart mer effekt efter andringen?

:tungan

Kan tillagga att jag redan har TM40 och slipon pa den.
Jag har fått betydligt bättre ös i min med relativt små medel,
hålborrad sidokåpa,borttagen backslagsspjäll på chokespjället, huvudmunstycke 200, lågfart 68, filat bort kanten i insugsgummit, fmf helsystem
 
fordson skrev:
2214028 Jag har fått betydligt bättre ös i min med relativt små medel,
hålborrad sidokåpa,borttagen backslagsspjäll på chokespjället, huvudmunstycke 200, lågfart 68, filat bort kanten i insugsgummit, fmf helsystem

Har du bänkat eller går du på ljudet : )?
Jag fick bassningar från killen som bänkade min hoj att jag tagit hål i sidkåpan!
Men insugsljudet låter juh fränt iaf ; )
 
Nej d har jag inte, jag jämför med hur den går mot polarnas cyklar. Orginal va den trött som fan, nu hänger jag en husa 650
 
ska iväg idag å handla TM40!! ska bli kul å känna killnaden =)


beträffande ljudnivån på BigGun systemet.. Jag hade aldrig hört hur mycket det låter om man åker bakom.. fick en mindre chock när jag hade en polare att köra min hoj!! nu förstår jag varför barnen håller för öronen när man åker i stan!! faaan va de dånar!! :tummenupp
 
fordson skrev:
2214028 Jag har fått betydligt bättre ös i min med relativt små medel,
hålborrad sidokåpa,borttagen backslagsspjäll på chokespjället, huvudmunstycke 200, lågfart 68, filat bort kanten i insugsgummit, fmf helsystem

200 :skrämd
 
HenRRik skrev:
2216579 ska iväg idag å handla TM40!! ska bli kul å känna killnaden =)


beträffande ljudnivån på BigGun systemet.. Jag hade aldrig hört hur mycket det låter om man åker bakom.. fick en mindre chock när jag hade en polare att köra min hoj!! nu förstår jag varför barnen håller för öronen när man åker i stan!! faaan va de dånar!! :tummenupp

Jag tyckte det blev enklare att styra gaspådraget, med orginal gav minsta rörelse bra mycket utslag. TM40 är lätt att justera och med rätt inställning blir hojen klart "ivrig", men jag antar att man kan få till det med orginalförknasaren oxo..om man vet vad man gör...och det gör man ju... ibland.

:)

ReDan skrev:
2215769 Har du bänkat eller går du på ljudet : )?
Jag fick bassningar från killen som bänkade min hoj att jag tagit hål i sidkåpan!
Men insugsljudet låter juh fränt iaf ; )

ReDan, ingår munstycksfippel i bänkningen eller förutsätts du redan ha gissat bästa kombination pilot/main storlek?
 
HenRRik skrev:
2216579
beträffande ljudnivån på BigGun systemet.. Jag hade aldrig hört hur mycket det låter om man åker bakom.. fick en mindre chock när jag hade en polare att köra min hoj!! nu förstår jag varför barnen håller för öronen när man åker i stan!! faaan va de dånar!! :tummenupp
....och undra sen varför så många tycker så illa om hojar o hojåkare....
/u
 
jag provade mig fram med olika munstycken etc på min gamla xr650r(har inte kvar den) och efter jag bytte till big-gun(låter helvete) så körde jag ett tag med 180,190-195 huvudmunstycke.. och jag tror att efter jag borrade upp luftkåpan så körde jag 70/195 och det fungerade bra. och ja det märktes skillnad när man borrade upp kåpan. sedan bytte jag fugge till en edelbrock och den gav bättre gasrespons etc.
 
fordson skrev:
2225990 Jag skulle behöva ännu större men det finns inte...! Ska prova borra ett själv. :1pajas
nee då e de nå fel..
 
Xo skrev:
2217259 ReDan, ingår munstycksfippel i bänkningen eller förutsätts du redan ha gissat bästa kombination pilot/main storlek?

Det är ju det bänkningsmannen ställer in med att bänka!
17 turer tog det med lambda sond inkopplad för att få optimal
lågfart/högfart/accpump på min tm40!

:tummenupp
 
ReDan skrev:
2250052 Det är ju det bänkningsmannen ställer in med att bänka!
17 turer tog det med lambda sond inkopplad för att få optimal
lågfart/högfart/accpump på min tm40!

:tummenupp


Hehe lagom..
 
PutteLiten skrev:
2295208 :tummenupp

Tackar! :Bugar

Om du beställer är jag väldans nyfiken på hur det blev då jag tycker original är för högljud (plåtigt ljud). Lite lägre dovare muller vore inte fel. Hade en granne med en XR600 som körde med ett GPR slipon, väldans fint ljud :tummenupp
 
Tyvärr lär det dröja ett tag.

Min dator crashade så nu surfar jag på min PIII 450 från nittonhunddratenåldern...
Och jag lär inte klara hösten utan ny dator... :lol

Och så fönstershoppar jag för tillfället efter en CB750 så, min XR ligger långt nere på prioritetslistan.
Nya Pazzo reglage till TLRen ligger över nytt system till XRen dessutom... suck..

Håller med om att orginal är för högt och lite "fel ljud", och jag är rätt säker på att grannen som bor ovanpå mitt garage tycker detsamma... :lol
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top