trimma minichopper???

earpot

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2005
Ort
gbg
Hoj
kawasaki ninja
hej har köpt en cb3 49,5cc minichopper å undrar hur man kan trimma den på enklaste sätt?och så behöver jag nya drev för den e klen som faan va ska jag köpa för drev?finns det nånstans i gbg där man kan lämna in hojen å fixa såna saker?
 
earpot skrev:
undrar hur man kan trimma den på enklaste sätt?

Trimma vad? Chassi, fjädring, motor? Om du bantar 10 kg får du en prestandaökning på hojen som i motsvarande grad skulle kosta 5,000 kronor att modda motorn. Vill du göra det enkelt för dig utan att skruva isär motorn, installera ett lustgas-kit. Vad vill du uppnå med trimningen, dvs vad ska du använda den till?
 
trimma

jag vill bara att den ska gå snabbare nu gör den typ 40 å kommer knappt upp för branta backar.kan man inte bara dra pluggen tex å lite andra vanliga moppetrimmningar?? fast jag behöver nån som gör det åt mig om du vet nån??
 
HAHAHAHA forlot att ja skrattar.
Men vad menar du med bra pluggen?
Menar du att alla moppar har 1 plugg, oso drar man ut den so gor den som ett skott?
Isofall ar det vell bara att du drar Pluggen po den do....
Men det ar nog ytterst liten chans att dom skulle strypa ner en 4-takt chopper med t ex en plugg i forgasaren.
 
d e ingen 4 taktare d e en vanlig jävla scootermotor å den har alla vanliga moppepluggar så dså
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top