Trimma min DirtPro 125-R

Största FIDDY -baserade hoj som finns är väl YX165cc
alltså liggande cylinder. Allt annat är inte FIDDY

Annars finns det ju "bulta-på" 150cc kit. cylinder + kolv för runt en tusing, detta ger mera än man tror
 
Någon 250cc får du aldrig dit, men det kan vara vettigt att köpa en 165-180cc komplett motor, för kanske 4.500,- och sälja av den gamla för kanske 1000-1500,-

Mycket enklare och ger klart bra drag!
 
nu blir jag oxå sugen på att köpa en 250cc fiddy igen :D man blir väldigt busig på sådana maskiner :7peta bakhjulsåka e kul :fakta för en sådan billig päng dessutom
 
Bättre än att köra rally med bilen och förstöra den iallafall och det är tio gånger roligare på två hjul :)
 
Orginal lämnar en kina-125a i krokarna kring 8hp... 30mm fugge e alldeles för stort om du inte har en grymt portad topp, folk får ut mer än dubbla effekten me en pwk28... Gillar du å pilla själv så sikta på kam/portning te å börja me... Lättare steg e som Chronic sa å byta motor (troligen billigare oxå)... Lifan 150 me oljefilter e en bra bas me märkbart mer pulver, yx160 har ja ingen erfarenhet av...

Här har du nåt å gråtrunka te :brynad: https://www.youtube.com/watch?v=BSTiDXQrS5M

Edit: svensk åf: http://www.monkeybiker.se/sv/produk...-motorer/daytona-190cc-4valve-anima-2013.html

Edit 2: Portning å plastning av toppen här samt en vass kam å rätt fugge ger annars en hel del: http://www.topplocksverkstan.se/... Sen tillkommer starkare koppling å mek me rasade lådor som ett brev på posten :crash
 
Last edited:
Back
Top