Trimma kina 125:or baotian, Qingqi, Motogino

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
Hej

Jag skulle vilja starta en ny tråd så vi får igång lite snack runt hur man får en kina 125:a över 100 km/h

Folk som vet och kan skriv gärna på denna tråd.



Här kommer lite tider vi tagit med gps

2006.08.11 08.12

0-400 m: 22,7 s
0-400 m: 85,8 km/h


0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,5 s
0-30 km/h: 2,6 s
0-40 km/h: 3,9 s
0-50 km/h: 6,0 s
0-60 km/h: 8,6 s
0-70 km/h: 12,2 s
0-80 km/h: 18,0 s
0-90 km/h: 28,3 s

0-100 m: 8,6 s
0-200 m: 13,8 s
0-300 m: 18,4 s
0-400 m: 22,7 s
0-500 m: 26,8 s
0-600 m: 30,8 s
0-700 m: 34,8 s

0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 7 m
0-30 km/h: 16 m
0-40 km/h: 30 m
0-50 km/h: 57 m
0-60 km/h: 100 m
0-70 km/h: 167 m
0-80 km/h: 289 m
0-90 km/h: 535 m

0-100 m: 59,9 km/h
0-200 m: 73,5 km/h
0-300 m: 80,7 km/h
0-400 m: 85,8 km/h
0-500 m: 89,0 km/h
0-600 m: 91,4 km/h
0-700 m: 92,6 km/h


Peak: 93 km/h

0-1/4 mi: 22,8 s
0-1/4 mi: 85,9 km/h
 
Last edited:
Här var det tunt med tipps om trimmning. Skulle själv vilja öka topphastigheten och minska varvtalet vid 90Km/h march hastighet.
Jag får väl luska ut lite själv och skriva om det. Men är det någon som tjyvhåller på några tipps så skulle det vara tacksamt att få veta.
 
Skulle jag sätta mig på en såndär skulle jag tjöra ihjäl mig direkCt.
 
Här var det tunt med tipps om trimmning. Skulle själv vilja öka topphastigheten och minska varvtalet vid 90Km/h march hastighet.
Jag får väl luska ut lite själv och skriva om det. Men är det någon som tjyvhåller på några tipps så skulle det vara tacksamt att få veta.

till skillnad från dem andra i tråden som bara skriver för skrivandets skull så kan jag försöka hjälpa

För att minska varvtalet så måste du byta drev tror att du ska gå ner bak och upp fram för att minska varvtalet.

I övrigt finns det inte så mkt att göra när det är 4-takt och små cc. man kan öppna luftburken/öppet luftfilter , trimma in förgasaren lite (ex. flytta nålen upp eller ner byta munstycken osv. )

mellan 90-100 är väl toppfarten för 4-takt 125cc Kina, min 200cc kina som kommer idag räknar jag med att den går ca. 120-130.

tror dock inte du kommer få så mycket svar här, fråga på chinariders.net istället.
 
Finns mkt att göra, byta motor spränga den byta hoj.

2939976 till skillnad från dem andra i tråden som bara skriver för skrivandets skull så kan jag försöka hjälpa

För att minska varvtalet så måste du byta drev tror att du ska gå ner bak och upp fram för att minska varvtalet.

I övrigt finns det inte så mkt att göra när det är 4-takt och små cc. man kan öppna luftburken/öppet luftfilter , trimma in förgasaren lite (ex. flytta nålen upp eller ner byta munstycken osv. )

mellan 90-100 är väl toppfarten för 4-takt 125cc Kina, min 200cc kina som kommer idag räknar jag med att den går ca. 120-130.

tror dock inte du kommer få så mycket svar här, fråga på chinariders.net istället.
psst tror det är svårt att hita drev till dom där scootrarna, t.o.m variatorer och vikter är nog svårt, drevningen mellan vevaxeln och variatorn lär va ännu omöjligare att hitta.

Annars är väll typ bigbore kit och annat köpe trimm det vetigaste men inte direkt lagligt och troligen svårt att hitta.
 
Last edited:
Finns mkt att göra, byta motor spränga den byta hoj.


psst tror det är svårt att hita drev till dom där scootrarna, t.o.m variatorer och vikter är nog svårt, drevningen mellan vevaxeln och variatorn lär va ännu omöjligare att hitta.

Annars är väll typ bigbore kit och annat köpe trimm det vetigaste men inte direkt lagligt och troligen svårt att hitta.

missade att det var en scooter....:huvet
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top