trimma KDX125 -91

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Drammen, Norge
Hoj
KTM 950 Adventure 2005
nån som har hittat några trimdelar till denna hoj? jag har kollat runt lite och det verkar inte finnas nåt :confused:
motorn verkar va jävligt lik KX'ens(blocket iaf) och alla fästen till avgassystem utom vid cylindern är samma som KX..

KX har fjädrar som håller kröken, KDX har en ring med bultar/muttrar..
tror ni det ger nåt om jag anpassar ett HGS system till KX?
 
ja om du får på en krök o slutdämp från KXen och sen förstås bestyckar om fuggen så kommer du få mer effekt, men hojen kommer låta betydligt mer.
 
tackar :tummenupp

får se om det blir nån fart i sakerna nudå... vad ska jag ha för munstycke med det röret?
 
koop skrev:
tackar :tummenupp

får se om det blir nån fart i sakerna nudå... vad ska jag ha för munstycke med det röret?

Börja med att gå upp 10 storlekar från orginal. om inte det hjälper så ta 10st till. till slut borde det bli bra. Om den går snålt (vilket den borde göra med en vassare krök) så märker du det på att den vill dö om du gasar fullt och tänder till igen om du släpper lite på gasen + att tändstiftet är vitt.

När blandningen är ok så vill den inte dö vid full gas och tändstiftet är chokladbrunt.

Tändstiftet kan bara avslöja om huvudmunstycket är rätt om du gör en fullgasrepa och sedan stänger av motorn på ett högt varv (istället för att lägga i nästa växel så kan du stänga av tändningen) och plockar ur stiftet när motorn kallnat (annars är det risk för att dra gängpaj)
 
Last edited:
jo jag är inte helt n00b...
jag frågade conrad eftersom han har testat... det blir lättare för mig så istället för att hålla på och testa ihjäl mig..
 
koop skrev:
jo jag är inte helt n00b...
jag frågade conrad eftersom han har testat... det blir lättare för mig så istället för att hålla på och testa ihjäl mig..

Hans bestyckning kanske är helt fel på ditt exemplar. Tro´t eller ej, men så kan det vara. Men när du har bestyckat den som conrad säger så prova iaf med det jag skrev för säkerhets skull.
 
ja klart.. jag är ju gammal moppetrimmare.. kollade tändtiftet stup kvarten och ställde på allt hela tiden..
 
har haft lite allt möjligt..
började min moppekarriär på en MotorHispania Furia som trimmades efter alla konstens regler..
sen smällde jag den och då blev det åka på en Puch Korado,
sen såldes Furian för snuten va efter mig hela tiden och jag körde cross ett tag,
sen sålde jag crossen och köpte en Aerox 100cc scooter som jag monterade Malossi 128cc cylle på(såklart med uppgraderad drivlina för variatorn pallar ingenting)
 
koop skrev:
k&k säger att MIG inte tillverkar tvåtaktsrör?
Men Kjell på KK är en spydig skånegubbe, så där har du problemet.
Ring igen och säg att han har fel, hänvisa gärna till någon sida på nätet där det finns tvitaktssystem från MIG listade.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top