Trimma GSX750F

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Som rubriken lyder, jag har en GSX750F -99 med Lazer slip-on som jag skulle vilja ha lite mer klös i. Vad ska man satsa på? Vad ca skulle det kosta? Vilka andra suzuki-motorer kan man ta delar från?

Har du pengarna är väl det enklaste att byta till en luft/oljekyld R-motor...

...hjärtat i Hedesunda? Isf är det bara att åka hem till byn igen så kan din motor får lite mer själ och ork. Jag håller till i "Bröderna Grus" garage. Där trimmas det å står i - kväll som helg. http://andersbrink.se/sv/trim/trim.htm

Toppen ska du ta från en 88-89 gsxr750, likaså kamaxlarna. Förgasarna kan du ta från vilken 750/1100 som helst - huvudsaken det är en luft/olje-kyld. Vill du ha riktigt roligt, skohorna i en 1052, 1127 eller 1157-motor. De passar som handsken i din ram utan några modifieringar alls än mod i barm och $tålar i plånboken. Turbomata kanske är ännu roligare? Det går nog också att fixa.

andersbrink skrev:
...hjärtat i Hedesunda? Isf är det bara att åka hem till byn igen så kan din motor får lite mer själ och ork. Jag håller till i "Bröderna Grus" garage. Där trimmas det å står i - kväll som helg. http://andersbrink.se/sv/trim/trim.htm

Toppen ska du ta från en 88-89 gsxr750, likaså kamaxlarna. Förgasarna kan du ta från vilken 750/1100 som helst - huvudsaken det är en luft/olje-kyld. Vill du ha riktigt roligt, skohorna i en 1052, 1127 eller 1157-motor. De passar som handsken i din ram utan några modifieringar alls än mod i barm och $tålar i plånboken. Turbomata kanske är ännu roligare? Det går nog också att fixa.

Det är borta vid gamla fotbollsplan? Det kan nog vara skoj med ett litet besök där ja, har hört både det ena och andra från både Wibbe och Benny H! :)

Skiljer toppen så pass mycket? Jag trodde att det bara var kammarna som skiljde?
När bottnar mina fuggar?
En helt ny motor känns som lite overkill, likaså turbo... Har gärna lite sleeprstuk på den! Dessutom har jag en känsla av att chassi/väghållning sätter en viss begränsning för allt för mycket effekt också. Kanske även till viss del föraren.. :va

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda