Trimma gsx-r 750 -00

En kvällsträning kostar 300:- om man inte har licens i ARC, annars kostar den bara 100:-
Men på dessa kvällsträningar så brukar man ha en grupp med mc, och en grupp med bil, och på tre timmar så blir kanske effektiv bantid ca 1h.

Om du tar en heldag för 1000:-, så är det två grupper (kanske tre, beroende på hur många det är), en snabb och en långsam. Framåt eftermiddagen så är många helt slut i kroppen, vilket gör att man skippar grupperna, och alla får köra så mycket man orkar. (så var det sist iaf) Effektiv bantid på detta sätt blir i sämsta fall ca 4h, i bästa fall ca 6h, m.a.o, du kan köra tills du spyr :)

På bandagarna så har du proffesionella föråkare, som hjälper dig med spårval, inställning utav hojen, mm.

För mer info se www.arc.nu (kvällsträningar) eller www.humlansendurance.se (banåkningen den 2/7 och 3/7)

ps. En vit helg, så har du sparat ihop dina 1000kr :)
ps2. Ha alltid original avgassystem monterat så slipper du bekymmer vid besiktningen. Slip-on är i regel bara tillåtet vid tävlingar.
 
Vem mäter ljudet? Min bos dämpare är väldigt tyst nämligen. Tror den klarar det utan problem. Besiktning är ju inga problem med den.

Tåbbä skrev:
En kvällsträning kostar 300:- om man inte har licens i ARC, annars kostar den bara 100:-
Men på dessa kvällsträningar så brukar man ha en grupp med mc, och en grupp med bil, och på tre timmar så blir kanske effektiv bantid ca 1h.

Om du tar en heldag för 1000:-, så är det två grupper (kanske tre, beroende på hur många det är), en snabb och en långsam. Framåt eftermiddagen så är många helt slut i kroppen, vilket gör att man skippar grupperna, och alla får köra så mycket man orkar. (så var det sist iaf) Effektiv bantid på detta sätt blir i sämsta fall ca 4h, i bästa fall ca 6h, m.a.o, du kan köra tills du spyr :)

På bandagarna så har du proffesionella föråkare, som hjälper dig med spårval, inställning utav hojen, mm.

För mer info se www.arc.nu (kvällsträningar) eller www.humlansendurance.se (banåkningen den 2/7 och 3/7)

ps. En vit helg, så har du sparat ihop dina 1000kr :)
ps2. Ha alltid original avgassystem monterat så slipper du bekymmer vid besiktningen. Slip-on är i regel bara tillåtet vid tävlingar.
 
Ingen mening att komma med slip-on, besiktningen släpper ICKE igenom den, hur tyst den än låter!

Kör med original!
 
Helsystem från arrow med bos slip on.

Om vi vänder på det. Vad hur mycket får det låta i db?

Eller släpper dom inte igenom det av ren princip?

I så fall så skiter jag fullständigt i att byta piper, för betala 1000kr/dag och även montera bort kåporna för att få dit originalsystem och sen skruva dit det igen, det gör jag bara inte. Det är det INTE värt anser jag.

Det är inget ljud som hörs efter en bit. Detta försvinner lika fort som en originalmaskin. Det går inte jämföra med något annat jag hört än original.

Den är ju godkänd på falkenbergs bana vet jag.

Tåbbä skrev:
Ingen mening att komma med slip-on, besiktningen släpper ICKE igenom den, hur tyst den än låter!

Kör med original!
 
Grrrooov skrev:
Helsystem från arrow med bos slip on.

Om vi vänder på det. Vad hur mycket får det låta i db?

Eller släpper dom inte igenom det av ren princip?

I så fall så skiter jag fullständigt i att byta piper, för betala 1000kr/dag och även montera bort kåporna för att få dit originalsystem och sen skruva dit det igen, det gör jag bara inte. Det är det INTE värt anser jag.

Det är inget ljud som hörs efter en bit. Detta försvinner lika fort som en originalmaskin. Det går inte jämföra med något annat jag hört än original.

Den är ju godkänd på falkenbergs bana vet jag.

Det är ingen ide att vända och vrida på någonting, Tåbbä fetmarkerade vad som gäller och det är nog svårt att feltolka.
Om man tycker det är värt eller inte att köra bana är ju upp till var och en, men de flesta som testat rekomenderar det till andra.
Det trista är när man inser att man inte är så snabb som man trodde.

Edit: Jag antar att man inte tillåter annat än orginalblås är för att slippa bullermäta och alla kostnader som kommer med det. Stämmer det?
 
Victor skrev:
Edit: Jag antar att man inte tillåter annat än orginalblås är för att slippa bullermäta och alla kostnader som kommer med det. Stämmer det?

Oavsett maskin så gäller att ljudnivån vid förbifart inte får vara högre än 95 decibel. Det innebär att du måste ha standard original avgassystem.
Ovan saxat ifrån scacomp:s hemsida.
Det är mycket möjligt att man har sagt så för att slippa bullermäta varenda hoj. Vad jag vet så finns det inte ett slipon som klarar 95 db?

EDIT: Detta betyder ju inte att man behöver byta hela systemet, bara själva ljuddämparen.
 
Ljuddämparen passar inte. Original är bolt on, bos är slip on.

Det måste ju vara en principsak för dom då och kostnadsfråga att mäta. Jag har snart inte original kvar längre ändå. Ska säljas. Vad tycker ni jag kan ta betalt för det hela vägen framifrån och bak?

Ska åka till bilprovningen nån dag och mäta bara för skojs skull. Kostar ju inget ändå.

Tåbbä skrev:
Ovan saxat ifrån scacomp:s hemsida.
Det är mycket möjligt att man har sagt så för att slippa bullermäta varenda hoj. Vad jag vet så finns det inte ett slipon som klarar 95 db?

EDIT: Detta betyder ju inte att man behöver byta hela systemet, bara själva ljuddämparen.
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top