Trimma gsx-r 750 -00

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Husa 650, Husqvarna Örnen, M30 Delux. NV10.
Sitter idag på Powercommander, Helsystem från Arrow, slutburken är bytt till en BOS GP-1, KN filter, nerdrevad fram ett kugg. Ska väl vara en sisådär 132hk på slangen.

Vad kan man mer hitta på för att öka vrid och effekt?

Turbo? Det är ju lite väl mycket pengar i det tycker jag men vad kan det kosta att bygga själv och köpa delar?

Gärna andra tips än turbo önskas.
 
köpa en 1000 istället

delarna till en turbosats kan du plocka ihop på mcxpress hemsida, då ser du vad det kommer kosta, nånstanns mellan 2 och 25tusen
 
Grrrooov skrev:
Sitter idag på Powercommander, Helsystem från Arrow, slutburken är bytt till en BOS GP-1, KN filter, nerdrevad fram ett kugg. Ska väl vara en sisådär 132hk på slangen.

Vad kan man mer hitta på för att öka vrid och effekt?

Turbo? Det är ju lite väl mycket pengar i det tycker jag men vad kan det kosta att bygga själv och köpa delar?

Gärna andra tips än turbo önskas.

Jadu lär ju vara dyrare med konventionell trimning är turbo :fatta!
 
bygg ett eget turbokit för 10-15 tusen... fixar du inte det så klarar du förmodligen inte sugmotortrimma själv heller å det e minst lika dyrt och håller sämre... dessutom genererar det mindre effekt. trimkammar och portningsjobb kostar säkert 15000:- å då har du kanske 30-40 hk till. samma pengar på ett turbokit så pratar vi 150 hk effektökning kanske :tummenupp
 
Man kan nästan räkna tusen kroner hästkraften oavsett tillvägagångssätt,,,
 
Peder Rosberg skrev:
Man kan nästan räkna tusen kroner hästkraften oavsett tillvägagångssätt,,,


om man räknat så skulle varenda turbohoj kostat över 100 000 att konvertera :fatta! men jag antar att du är :fyllisar som jag vid den här tiden på dygnet :tummenupp
 
PD skrev:
om man räknat så skulle varenda turbohoj kostat över 100 000 att konvertera :fatta! men jag antar att du är :fyllisar som jag vid den här tiden på dygnet :tummenupp
+100hk effektökning på alla turbohojjar som snurrar i Sverige? :va

Mitt tips är lustgas: billigt och enkelt. :tummenupp

Annars är det ju porta, byta kammar, större ventiler, större borning etc som gäller...
 
Allså, killen har precis fyllt 20 och saknar det där "lilla extra" i motoreffekt. Jösses.

Om det nu är så illa så byt hoj, det finns både 1000 och 1300 från samma fabrik.
 
Esquire skrev:
+100hk effektökning på alla turbohojjar som snurrar i Sverige? :va

Mitt tips är lustgas: billigt och enkelt. :tummenupp

Annars är det ju porta, byta kammar, större ventiler, större borning etc som gäller...

Skulle tro det ja.. om man inte misslyckats totalt... eller önskat mindre effekt.
 
Esquire skrev:
+100hk effektökning på alla turbohojjar som snurrar i Sverige? :va

Mitt tips är lustgas: billigt och enkelt. :tummenupp

Annars är det ju porta, byta kammar, större ventiler, större borning etc som gäller...

lustgas har 2 användningsområden!!! dragracing och posering... har visserligen inte provat själv men jag är väldigt skeptisk till att det är användbart på gatan. det är iaf min åsikt.....
 
Esquire skrev:
+100hk effektökning på alla turbohojjar som snurrar i Sverige? :va
Jodå, det har nog de flesta. Min hoj skulle ge 130 hästar på veven (runt 110 på hjulet) original och nu ger den runt 300 på veven (266 på hjulet) vid 1,1 bar. Så + 170 vevaxelhästar bara sådär... :banana
 
Det verkade visst vara ett känsligt ämne detta att fråga om trim.

Finns det fler som ska gnälla så gnäll på direkt istället. Jag frågar för fan bara.

Victor skrev:
Allså, killen har precis fyllt 20 och saknar det där "lilla extra" i motoreffekt. Jösses.

Om det nu är så illa så byt hoj, det finns både 1000 och 1300 från samma fabrik.
 
Grrrooov skrev:
Det verkade visst vara ett känsligt ämne detta att fråga om trim.

Finns det fler som ska gnälla så gnäll på direkt istället. Jag frågar för fan bara.

Nä, inte känsligt, bara tjatigt.
Ska du trimma så kommer du kommer få lägga ut en massa pengar på något ganska onödigt. Det finns ju snabbare hojar att köpa direkt utan att behöva krångla på en verkstad eller hemma i garaget. Om du nu tycker att 130nånting är för lite så köp dig en 1000R.
 
Det finns dom som tycker att det är roligt att ha något som går fortare än det borde göra, dessutom blir det ofta lite hetsigare/aggressivare om man trimmar en 750 istället för att åka orginal 1000R (vilket många gillar).
Man kan ju även misstänka att personen ifråga som är i trimtankar själv kan lista ut att att alternativ är att byta upp sig ????? :)
Trimma på :yoparty
 
madmagnus skrev:
lustgas har 2 användningsområden!!! dragracing och posering... har visserligen inte provat själv men jag är väldigt skeptisk till att det är användbart på gatan. det är iaf min åsikt.....

Lustgas är numera bara "lagligt" på olagliga gatrace. SVEMO har ju förbjudit lustgas i alla klasser utom Funnybike. Lustgas är inte "enkelt" att använda vid mer än 40 hästar extra. Vet man inte exakt hur den förbränningsprocessen ska gå till - lever motorn väldigt farligt. Det går fort utför med kolvar och ventiler när förbränningsprocessen axas av 33% syre utan rätt tillskottmängd av bränsle.
 
klart du ska turbo tri´mma! jag valde mellan att köpa gsx 1000 eller 750 med turbo och ångrar mig inte ett dugg! kommer inte du heller göra när gixxer 1000:en försvinner i din bakspegel samtidigt som du kämpar för att hålla ner framhjulet!! :yoparty
 
Turbo vore ju faktiskt jäkligt grymt. Men marklund kit för 46800kr är lite väl häftigt. Hur billigt går det att komma undan om man kan lite själv? Svetsning är väl inte så lätt i titan kanske?

CHIPPEN_no1 skrev:
klart du ska turbo tri´mma! jag valde mellan att köpa gsx 1000 eller 750 med turbo och ångrar mig inte ett dugg! kommer inte du heller göra när gixxer 1000:en försvinner i din bakspegel samtidigt som du kämpar för att hålla ner framhjulet!! :yoparty
 
GÖTT!!

En likasinnad mc-själ förlorad i trimträsket :-)

Nu blev jag lycklig. Haha. Jag är inte ensam.

J.J skrev:
Det finns dom som tycker att det är roligt att ha något som går fortare än det borde göra, dessutom blir det ofta lite hetsigare/aggressivare om man trimmar en 750 istället för att åka orginal 1000R (vilket många gillar).
Man kan ju även misstänka att personen ifråga som är i trimtankar själv kan lista ut att att alternativ är att byta upp sig ????? :)
Trimma på :yoparty
 
varför bygga i titan :va då förstår jag att det kommer bli dyrt :hihi
 
Grrrooov skrev:
Turbo vore ju faktiskt jäkligt grymt. Men marklund kit för 46800kr är lite väl häftigt. Hur billigt går det att komma undan om man kan lite själv? Svetsning är väl inte så lätt i titan kanske?
Du måste ha turbo... så är det! Bygg nu! :) Ang. byggkostnad så behöver det inte bli så dyrt. Jag byggde turbo på min hoj denna vintern och det kostade ca 15000:- för grejorna. Och då lejde jag ändå bort byggandet av plenumet, och köpte ett begagnat cylinderpaket med kolvar och monterade eftersom cyllarna som satt på var borrade. De kan jag ha till annat :) Grenrör, tryckrör mm snidade jag själv. Köpte en begagnad gik-intercooler på Blocket och byggde om inloppet så det passade. Tändsystem hade jag sedan innan (Dyna2000) men det behöver du kanske inte. Vet ej. Pump och regulator köpte jag begagnat, men nytt är inte så dyrt. Nu har väl du sprut på din hoj, så jag vet inte hur det funkar där, men det finns andra här på forumet som vet! Titan behöver du absolut inte, går alldeles utmärkt med rostfritt eller svartstål. Jag kör med det sistnämnda i grenröret.
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top