Trimma gsx-r 750 -00

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Husa 650, Husqvarna Örnen, M30 Delux. NV10.
Sitter idag på Powercommander, Helsystem från Arrow, slutburken är bytt till en BOS GP-1, KN filter, nerdrevad fram ett kugg. Ska väl vara en sisådär 132hk på slangen.

Vad kan man mer hitta på för att öka vrid och effekt?

Turbo? Det är ju lite väl mycket pengar i det tycker jag men vad kan det kosta att bygga själv och köpa delar?

Gärna andra tips än turbo önskas.

Nästa steg är att porta toppen och nya kammar/omslipade orginal.
Jag valde att byta till GSXR1000 motorn på m
in Superbiketrimmande GSXR750-01a efter att jag sköt 750 motorn.

Grrrooov skrev:
Sitter idag på Powercommander, Helsystem från Arrow, slutburken är bytt till en BOS GP-1, KN filter, nerdrevad fram ett kugg. Ska väl vara en sisådär 132hk på slangen.

Vad kan man mer hitta på för att öka vrid och effekt?

Turbo? Det är ju lite väl mycket pengar i det tycker jag men vad kan det kosta att bygga själv och köpa delar?

Gärna andra tips än turbo önskas.

Dom ligger redan precis på marginalerna då menar du? Vad tycker du i valet av ljuddämpare? Sitter en BOS GP-1 på nu, väldigt lång och stor, tyst som original, dum som jag var öppnade jag och började ta ur material. Ska försöka plocka tillbaka det idag.

Superbike Roger skrev:
Nästa steg är att porta toppen och nya kammar/omslipade orginal.
Jag valde att byta till GSXR1000 motorn på m
in Superbiketrimmande GSXR750-01a efter att jag sköt 750 motorn.

Inte sådär värst mycket för jag har ingen vidare lust att betala några nya kåpor egentligen eller köpa kraschkåpor.

Det jag skulle vilja göra är att ställa om fjädringen på den litegrann, den känns alldeles för mjuk och ostadig i kurvor. Min gamla rgv från 91 var stabilare.

Tåbbä skrev:
Trimma den hos Jansberg i danmark: http://www.mjpeng.dk/

Har du aldrig funderat på att lära dig hantera hojen på bana? det finns gott om bandagar på Anderstorp framöver!

Grrrooov skrev:
Inte sådär värst mycket för jag har ingen vidare lust att betala några nya kåpor egentligen eller köpa kraschkåpor.

Det jag skulle vilja göra är att ställa om fjädringen på den litegrann, den känns alldeles för mjuk och ostadig i kurvor. Min gamla rgv från 91 var stabilare.
Men krascha på gatan känns mer lockande? :D
Menar du att du kör så fort på gatan att en fjädringsomställning skulle göra stor skillnad? Prova på en bandag på a-torp den 28-29/5 så ska jag hjälpa dej med fjädringen :tummenupp

p.s: Jag har kraschisar som passar din hoj till salu.

Jag säger bara som det är. När man börjar lägga ner i kurvor och det kommer en litet gupp i vägen så känns det inte lika stadigt, så JA, jag tror det går att ställa om fjädringen för detta.

Bäst är att inte krascha alls :-) Oavsett om det är på gata eller bana.

RGV:n tänkte jag kört på bana med men den havererade innan jag kom så långt.

Vet inget om några regler eller ombyggnationer heller för bana.

Jag har heller inget riktigt skinnställ. Har kört i bara jacka, ryggskydd och jeans dom senaste fyra åren. Hittar ju inget skinnställ som är skönt att ha på sig.

Nr:18 skrev:
Menar du att du kör så fort på gatan att en fjädringsomställning skulle göra stor skillnad? Prova på en bandag på a-torp den 28-29/5 så ska jag hjälpa dej med fjädringen :tummenupp

För anderstorpkörningen behövs inget skinnställ eller ombyggnad av hojen. Man kör med det man har, bara för att ha kul. Se bara till att ha originalljuddämpare på så det inte bullrar. Se www.scacomp.se för mer info.

Nr:18 skrev:

Är mann välkommen dit och titta…( a-torp den 28-29/5 ) om är det fritt inträde ?

Inget skinnställ på bana? Det rimmar rätt dåligt tycker jag visserligen. Risken är väl ganska stor att man drar omkull där när man börjar bli lite övermodig efter ett par varv...

Originalljuddämpare? Mitt system med BOS dämparen låter nära original. Åker ner för att titta om inte vädret är dåligt. Vem vet, kanske blir jag sugen att bara glida runt lite i den långsamma gruppen eller något.[

QUOTE=Nr:18]För anderstorpkörningen behövs inget skinnställ eller ombyggnad av hojen. Man kör med det man har, bara för att ha kul. Se bara till att ha originalljuddämpare på så det inte bullrar. Se www.scacomp.se för mer info.[/QUOTE]

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...