Trimma DRZ400SM Svårt?

Dr 650 se har vettiga service intervaller, knappstart och mer effekt än drz 400. Xr är kick only.
 
Kan förklara lite snabbt. Bensinförbrukningen är viktig för mig. Jag får in 1900kr varje månad och jag kör mellan 200 och 300 mil utan problem varje månad. Jag har inga rika föräldrar och har ingen tid för att jobba kväller (helger är upptagna). Så serviceintervaller och bränsleförbrukning är viktigt för mig :)

Mot den bakgrunden så låter en XR650 vettigast, bästa kompromissen mellan pris, prestanda och underhåll. Tror den är ett bättre köp än en DRZ.
 
DRZ och Xr650r har samma oljebytesintervall och ventilkoll om man kör samma typ av körning. Mycket skog = 100mil olja och ventilkoll,,, och 300 mil på väg. Rätt bestyckade förgasare så drar de lika mycket vid måttlig fart,, men vid hög fart grusvägsåka med bredställ så drar ofta 400cc mer soppa för den går på full gas hela tiden då.
 
Orkar du skruva så har jag för mig att det finns tunnare cylinderfotspackning till din hoj, enduromodellen hade det har jag för mig.

Sök och du skall finna, var en halvpoppis hoj för ett par år sen.
 
Kan förklara lite snabbt. Bensinförbrukningen är viktig för mig. Jag får in 1900kr varje månad och jag kör mellan 200 och 300 mil utan problem varje månad. Jag har inga rika föräldrar och har ingen tid för att jobba kväller (helger är upptagna). Så serviceintervaller och bränsleförbrukning är viktigt för mig :)
Om du har så tight budget skulle jag satsa på något som är billigt som tusan i inköp och lägga lite åt sidan för att kunna hålla hojen vid "liv"
 
Back
Top