Trimma Aprillia rs 125

Pretzel

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Aprilia rs125 99
Jag har en Aprillia rs 125 rossi modell års modell 99. Jag har satt på ett arrow effektsystem med 130 mm munstycke, har fixat cdi boxen. Den hade inge trottel stopp och ingen stryppning i luftburken,och min fråga är vad kan jag mer göra så att den kan gå fortare för jag tycker inte att jag är i närheten av att komma upp i 150. Vad kan det bero på? vad ska jag göra så den går bättre och fortare?

MVH Pretzel
 
Finns kanske 180cc att köpa? En sån där borde ha runt 30 hästar eller?

Hundratjugofemmorna gick bättre förr:D
 
Men det måste finnas nåt jag glömt,för de borde ha 34 häst heltuppstrypt så vad kan jag har glömt? Hur fixat man avgasporten?

vadå cylinder?
 
Antingen lämnar du den till någon som kör den på rullar och bestyckar rätt, eller så gör du det själv.
Mitt tips i och med att du frågar lämna bort, gör du fel blir det ny kolv och renovering av cylindern.

Väljer du att göra det själv ligg och pressa max, frikoppla och döda motorn. Bort med topplocket och titta hur förbränningsrum och kolv ser ut. Byt munstycke tills dessa är torra och gärna med en svagt konturritad fjäril på kolven.
Kolla även stiftet, leta efter stifttabeller på internet...
 
tror du har glömt att fixa avgasproten.. dom ska göra 150 - 170 mätarfart iaf.. de finns guider tror jag på 125cc delen
 
Avgasporten på den jag hade 02a(?) fixade man lätt, var en vit kontakt brevid luftburken som var isärkopplad...
Vill minnas iaf 180 på mätaren.
 
Avgasventilen är din vän.
En gammal original nsr125 gör 145-150 på mätaren, då ska din också göra det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top