Trimm i Julklapp!!! SV 1000

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Tänkte att eftersom jag varit en snäll gosse hela året skulle jag ge mig själv en julklapp.

Slänga på ett PC3 och bromsbänka min SV1000 ( som tydligén fungerar bra med min g.pack)... med anledning av detta drog jag iväg lite mail för att kolla vad kalaset gick på.

3995:- För PC3:an och 2800:- för bänkningen... är det dyrt? :va

I övrigt fick jag lite intressant info om att jag klistrar in...
-----
Portning , demontering & montering samt injustering i bänk kostar dig
16000:-
Bigbore kit 1150cc kostar ca 10000:-
Vassare kammar drop in kostar ca 7000:-+stommar..
Upptagning av spjällhus kostar ca 5000:-

-------

Eftersom jag inte tänkte göra åt hela årets stidiebidrag tänker jag nog vänta men jag undrar om något av ovanstående skulle vara aktuellt vilket är prio 1.

/ Tack på förhand.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nypan83 skrev:
Tänkte att eftersom jag varit en snäll gosse hela året skulle jag ge mig själv en julklapp.

Slänga på ett PC3 och bromsbänka min SV1000 ( som tydligén fungerar bra med min g.pack)... med anledning av detta drog jag iväg lite mail för att kolla vad kalaset gick på.

3995:- För PC3:an och 2800:- för bänkningen... är det dyrt? :va
/ Tack på förhand.

Fick liknande uppgifter när vi funderade på detta till våran, bytte hoj tack vare ett kanonerbjudande istället.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Nypan83 skrev:
3995:- För PC3:an och 2800:- för bänkningen

Priset på PC3'an lät väl rimligt, men att bänka ska kosta 2800 - okristligt dyrt! Din hoj mappar man in på max 30 minuter iom att du har en PC3'a.

Själv skulle jag ha mappat den själv genom att ställa låg och mellanbestyckningen på äkta landsväg och sen läsa av stiften.

Ställa högvarvsmappningen gör du genom att polarn bakom säger att den svartryker lite - dvs går lagom fett. Alldeles FÖR fett ger väldigt mycket mindre effektförlust än en lite för klen blandning. Svartryk på fullgas är bra så länge den inte bluddrar.

Effektangivelsen du får vid bänkningen, har den någon annan praktisk betydelse annat än för ditt eget ego?

2800 kronor kan man ha mycket annat kul för.
 

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
ja 2800 var dyrt.. jag skulle få det för 2500 men ruta ner det till 2000 jämnt,,, tyckte jag var värt... med mitt helsystem och pc3:a.. fick 15 hästar mer på bakhjulet.
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Visst är det ganska saftiga pengar... dom måste ju ha rätt schysst timlön om det går på en halvtimme.

Men jag tror nog att jag måste bänka den ändå ( egot som talar ) inte bara för att få papper. Utan mappning med pc3:an kostade det 600:- att bänka. Men det kan vara skönt att veta att motorn går bra...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Alex 6R skrev:
ja 2800 var dyrt.. jag skulle få det för 2500 men ruta ner det till 2000 jämnt,,, tyckte jag var värt... med mitt helsystem och pc3:a.. fick 15 hästar mer på bakhjulet.

vad hade du innan och efter? lät ju mycket med 15 hk:3freak

Nypan83 skrev:
Visst är det ganska saftiga pengar... dom måste ju ha rätt schysst timlön om det går på en halvtimme.

Men jag tror nog att jag måste bänka den ändå ( egot som talar ) inte bara för att få papper. Utan mappning med pc3:an kostade det 600:- att bänka. Men det kan vara skönt att veta att motorn går bra...

men du kan säkert hitta billigare firma, vill också bänka min i vinter:3freak
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Jag köpte min Powercommander för 3200kr på blocket (ny).
Och gav ca 1500kr för bänkningen.
En orginal gsx-r 600k3 ger ca 95 på bakhjulet, när ja mappat hojen gav den 105.9 istället,
Recept:pc3usb, tremod, leovince slipon,k&n filter. :hoppa
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top