Trimkams köp till Ktm 660smc 05-

Frulla

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
06- ktm 660
Som topic!!!

Nån som vet nått ställe som säljer,, eller nån som kanske sitter på en o vill bli av med den.

Hört att det finns flera olika,, förslag nån kanske!!!

Det som kommer att ske med kam byte är följande.
Full portning ( så mycket som går) mira fräsning,, planing. dynojet ( om bestyckning )

System sitter redan på (acra-slippon kapade ca 8 cm )

Testa google, men fick inga pang träffar direkt..

Tack på förhand.

Skippa Dynojet för helvete. Skippa planing. Vill du absolut ha mer komp så byt kolv, där är problem med frigång för ventilerna så det räcker med standardkolv och höglyftande kammar.

På kamfronten finns där följande:
KTM original:
Rally
Supermoto

Aftermarket:
Megacycle #702-25 .
Megacycle #702-45
Megacycle #702-x4
Webcam #61-001
Tornado G1
Tornado G2
Tornado G3

För kamrekommendation behöver jag veta budget och vad som mer skall göras förutom portning. Vad skall motorn användas till? Hur mycket kortare får serviceintervallerna bli?

Dynojet (missbruk av ord) inte märket isig som ska användas.

(Användas till) brutal gatbruk, kanske nån bandag nästa år.

Förslag kanske??

Dock så ska större munstycken på.

Förgasar byte kommer nog inte ske.

Budget beror på nya eller beg saker.

Serviceintervallerna allt från 100 mil..
Finns ju dagar man bara åker till jobbet på den bara för att det är kul.

Dynojet (missbruk av ord) inte märket isig som ska användas.

(Användas till) brutal gatbruk, kanske nån bandag nästa år.

Förslag kanske??

Dock så ska större munstycken på.

Förgasar byte kommer nog inte ske.

Budget beror på nya eller beg saker.

Serviceintervallerna allt från 100 mil..
Finns ju dagar man bara åker till jobbet på den bara för att det är kul.

Har du en FCR41 behöver du inte byta förgasare men vid portning + vild kam är det läge att kanske borra den till 43mm. Helsystem är ett måste först av allt då krökarna blir astmatiska om man skall varva långt.

Kammar är svårt att få tag på beggade. Jag har sålt av den hög jag hade och experimenterade med.

Frågan är hur mycket låg/mellan register du är beredd att offra och hur mycket du vill kompromissa på hållbarheten genom att varva längre. Har du teknik nog att kicka utan autodekomp?

Mitt recept hade nog blivit:
JD eller Boris special bestyckningskit
Helsystem (passar tyvärr inte på dina slutbutkar)
Portning+ventilbyte
FCR borrad till 43
Supermotokammen från KTM

Budgetkit:
Rallykammen
Bestyckningskit

Fcr gasaren kan jag porta upp till över 44mm om man vill och jag sätter även in Powerplatta (avdelar insuget för bästa gashastighet) Klart bra med PP då man behåller hög gashastigthet upp till halv gas. Ger bättre svar och drar bet mindre soppa vid väghulliganåka blir ingen lågvarvsförlust med PP trotts tokportad fugge.

Jag sätter även dit powerjet på alla förgasare då det blir enkelt att justera in bestyckningen då och man vinner effekt tack vara 2 sprutbilder , och man kan offtast skruva av nästan all axpump för powerjetten ger även bra bottensvar. Fattigmansinsprut som dom kallar det:D. Man kan i offtast köra helt org munstycken vid vässat och endast skruva på lämpligt PJ helt utifrån i en grisblink. Och vid powerjettmontage på org hoj går man ner ca 10-15% i högfarten och tar över med pj munstycket. Med powerjet behövs inga oringsmoddar o skit :tummenupp

Klart most bang 4 the buck med Powerjet och enkelt att justera.

Bilden visar en våldsportad fcr gasare med powerplate avdelare

Visar även mina Powerjettar som är bet billigare än dyra thunderjet som kostar skjortan. Jag har utvecklat dessa under många år nu så dom funkar bäst av alla förekommande powerjetts såklart :D. Större ställområde och lättare att ställa in än andra PJ modeller (inte så kännsliga på skruven då jag har extra långsmal nål och fin gänga

Länk till Thunderjet som funkar likadant som mina Boost III jet (fast sämmre såklart):D http://www.knracing.se/tpi_thunderpowerjet.php
33z8dxw.jpg

1e2pt2.jpg

2mdqd1s.jpg

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär