Trimad moped

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Var ute och körde en sväng idag,så när jag är på väg hem så står det en polis till höger i korset och ska köra över och dom får grönt innan mig så dom kryper över korset sen så blir det min tur!Jag hamnar bakom dom sen så tar dom vänster in på statoil och jag tar höger in på min gata och drar på ner till garaget så möter jag en polare och vinkar till han att han ska komma till garaget!När jag har hoppat av hojen och ska låsa upp garaget kommer snuten med tjutande däck och in effter mig,du är det en trimad moped vad har du regplåten och inget bakljus!Jo det sitter där under!Jaha vi får nog ta en qp på denna --- ---och den andre snuten öööööö det är en super motard vi trodde det var en trimmad moped :rodnar jaja nu ska inte vi trakassera dig längre kör lungt och ha en bra dag!

Så husa ägare akta så ni inte blir tagna för trimning :D

*ASG* Jobbigt läge... :tummenupp. Snutarna kan bara dom vill... :rolleyes:

Pinsamt för bängen :D
De har allt bra dålig koll.....
///M

Även om dom inte ser skillnad tycker man att dom åtminstone borde HÖRA skillnad. Hjälmar till trots så hörs det ganska tydligt. Mullret från en Husa förväxlas knappast med knattret från en moped.

Modigt av dig att berätta :D
Hade någon kallat min hoj för moppe så skulle jag :fatta! och sen försöka mörklägga det :fakta

Men våra poliser är inte de smartaste så var inte lessen
pftroest.gif

Gilgo skrev:
Även om dom inte ser skillnad tycker man att dom åtminstone borde HÖRA skillnad. Hjälmar till trots så hörs det ganska tydligt. Mullret från en Husa förväxlas knappast med knattret från en moped.
vadå för hjälmar?? jag har fått en uppfattning om att det var en bil eftersom det var 2st snutar enligt hans berättelse...men om dom typ hoppa ur o tanka på statoil så borde de ha hört... och när de satt i bilen också kanske!

kajlyl skrev:
Modigt av dig att berätta :D
Hade någon kallat min hoj för moppe så skulle jag :fatta! och sen försöka mörklägga det :fakta

Men våra poliser är inte de smartaste så var inte lessen
pftroest.gif
Jag är en modig kille :D
Man :smasha inte snuten så modig är jag inte!
Det är inte klokt så dålig koll snuten har!
Men nu ska jag ut och köra denne gången ska jag ha skinnsäll på mig så kanske dom se skillnad :D

Äh, de ser ju ut som trimmade moppar typ Zundapp -74:-))

Allvarligt talat måste de haft allvarliga hörselproblem, en stånka låter ju inte som nåt annat.

:D :D :D
Skön historia :tummenupp

Inte lätt för oss som har hojar som ser lika lätta och smidiga ut som mopeder alla gånger :D

EDIT: Hade du inte skinnet på dig :confused: Krickan :whip fyyyyyyyy

Brukar få skälla på tjejen också då hon alldeles för ofta påpekar för mig att det ser ut som om jag kör omkring på en moped och sedan säger att jag kanske skulle köpa en "riktig" hoj, antar hon menar en sporthoj, kanske ska påpeka för henne nästa gång om att hon inte skärper sig kanske jag får skaffa en "riktig" tjej i stället :7peta

D-MAN 660 skrev:
Brukar få skälla på tjejen också då hon alldeles för ofta påpekar för mig att det ser ut som om jag kör omkring på en moped och sedan säger att jag kanske skulle köpa en "riktig" hoj, antar hon menar en sporthoj, kanske ska påpeka för henne nästa gång om att hon inte skärper sig kanske jag får skaffa en "riktig" tjej i stället :7peta

Jag vet vad du menar. Min tjej säger samma sak när jag tycker att en Supermoto ser cool ut.....
De fattar ju inget vad gäller hojar :D

//M

D-MAN 660 skrev:
Så ska de tas :tummenupp :D

Ge henne gärna mitt nummer i samma veva :D

:D En Husaberg med originalsystemet på, LÅTER då som en moped i alla fall! :fakta

(Och tjejer vet INGENTING om hojar, för visste de det så skulle ALLA köpa enstånkor. En flikkas allra bästa vän... :p )

:hej

Yasha skrev:
:D En Husaberg med originalsystemet på, LÅTER då som en moped i alla fall! :fakta

(Och tjejer vet INGENTING om hojar, för visste de det så skulle ALLA köpa enstånkor. En flikkas allra bästa vän... :p )

:hej
Hoppla :D
Du var inte blyg på gamla dar, gumman :D
Så FP't är till för att, vaddå, dölja skriken av vällust när "lillan" får en omgång :o :confused: :rodnar :D

PS1 Säg till om jag går för långt ;) DS

PS2 Helt rätt om mopedljudet i org.dämparen, jag får bita mig i läppen för att inte låta när jag kör DS

Supermoto skrev:
Hoppla :D
Du var inte blyg på gamla dar, gumman :D
Så FP't är till för att, vaddå, dölja skriken av vällust när "lillan" får en omgång :o :confused: :rodnar :D

PS1 Säg till om jag går för långt ;) DS

PS2 Helt rätt om mopedljudet i org.dämparen, jag får bita mig i läppen för att inte låta när jag kör DS
Det är svårt att veta exakt vad du syftar på, tolkningen är ju trots allt läsarens privilegium... MEN, jag svarar JA på allt så blir det nog bra! :crash

:rofl

Det är ju dumt att låta som en moped, när man har ett monster! :rock

Yasha skrev:
Det är svårt att veta exakt vad du syftar på, tolkningen är ju trots allt läsarens privilegium... MEN, jag svarar JA på allt så blir det nog bra! :crash

:rofl

Det är ju dumt att låta som en moped, när man har ett monster! :rock

Med risk för å bli kallad kinkig å petig ...

Men min Husa låter helt annorlunda än mitt Monster ... saknas en hel del bas i avgasstruten å en torrkoppling innan den e med i samma liga :p
Fast den låter ju rätt gött ändå :)

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back