Trim tips

IronMan

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Yamaha rs 125
Jag har precis köpt en Yamaha rs 125 -81 och jag undrar vad man kan trimma en sån på ett smart och ett billigt sätt(Plånboken känns ganska lätt nu :( ).
Hur kan man få ut mest ur en standard motorn med dem vanliga delarna? :va
Kan man göra ett trim avgasrörsystem med hjälp av skolans svets och i så fall hur? :va
 
Hej, kul med en till hojåkare i lödde :tummenupp
Glöm det där med skolans svets och effeksystem. Vad är RS för hoj egentligen? Hojar ÄR dyra att trimma.
 
Vet inte så mycket om just RD125 förutom att det är en tvåtaktare, om det var en eller två cylindrar -81 vete sjutton... Men spela roll, tvåtaktstrimning är relativt enkelt. Ta en titt på www.vrm.se, det om avgasrören kommer du nog tycka är intressant (men inte precis gratis). I övrigt så finns det massor man kan göra om man har rätt verktyg och vet vad man gör, för en nybörjare så är det lite värre. Steg ett bör iaf vara att se till att motorn är i bra skick och förgasar- och tändningsinställningar är rätt.
 
Rs125, om det är den hojen jag tror så är inte trimdelar det första du kommer springa på, eller andra, eller tredje. Är väl i samma klass som cb125, gt125 om jag inte minns fel.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Rs125, om det är den hojen jag tror så är inte trimdelar det första du kommer springa på, eller andra, eller tredje. Är väl i samma klass som cb125, gt125 om jag inte minns fel.

På vilket sätt menar du att det är i samma klass som cb125 och gt125 :va
Jag vill inte veta att dem liknar varandra i sättet dem är jag vill bara veta hur man kan trimma en sån det bästa sättet :fatta!
 
IronMan skrev:
På vilket sätt menar du att det är i samma klass som cb125 och gt125 :va
Jag vill inte veta att dem liknar varandra i sättet dem är jag vill bara veta hur man kan trimma en sån det bästa sättet :fatta!
Lämna i den till Ebos Performance (?). Dom kan trimma 2takt.
/u
 
http://www.ebos.se/
Dom lever på sånt, tvivlar på att dom har tid att snacka så mycket. Men trimma kan dom.

Först säger du att plånboken är tunn, sen att den ska trimmas på bästa sätt.
Undrar hur du ska få ihop det........

Köp o läs Graham Bells bok Two Stroke Performance Tuning, vare sig du ska lämna bort eller fixa nåt själv. Har du inte råd med den, så har du inte råd att trimma.
/u
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top