Trim till zx9r-00

morriz

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
zx9r-00
Hej.
Kan någon tipsa mig om bästa sättet att trimma min zx9.
Den är nu helt original.
Hojjen är ju inte direkt slö, men jag saknar det där lilla extra.
Många snackar om turbo, men det är jag tveksam till. :)

morriz skrev:
Hej.
Kan någon tipsa mig om bästa sättet att trimma min zx9.
Den är nu helt original.
Hojjen är ju inte direkt slö, men jag saknar det där lilla extra.
Många snackar om turbo, men det är jag tveksam till. :)

Muzzys 998cc kit till zx9 har alltid varit en väldigt tuff uppgradering för zx9an. ZX9an i original må vara jämsides med sina 1000 kubiks konkurrenter men gör om zx9an till 1000cc så vinner den effektkriget.

Detta gäller ju då de hojjarna som fanns 98-01 då zx9an fortfarande var en konkurrent.

http://www.muzzys.com/ZX998/index.html

/a

Ställ dig ett par frågor först... vill jag ha vrid eller effekt eller båda och var någonstans i varvtalsområdet samt hur stor plånbok har jag plus hur ska jag använda hojen och hur ofta vill jag renovera motorn?

zx9-trim

andersbrink skrev:
Ställ dig ett par frågor först... vill jag ha vrid eller effekt eller båda och var någonstans i varvtalsområdet samt hur stor plånbok har jag plus hur ska jag använda hojen och hur ofta vill jag renovera motorn?
Tack för Ditt svar.
Jag vill gärna ha ett jämt och starkt register. Med turbo-knuff blir hojjen för svårkörd för mig tror jag.
Hur mycket gör ett helsystem och bestyckade förgasare?
Är det värt att byta?
Skall jag köpa nya delar eller finns det begagnat i fint skick att få tag på?
//morriz

Köp ny hoj om du tycker den är för klen.

Muzzy's kit kostar ca 20k vill jag minnas senast jag tittade på det.
ett helsystem går på ca 12k ifall du ska ha ett som är bra :) (Akrapovic)

Sedan ska du ha någon som stoppar på sakerna på hojen och ställer in nålar och skit.

// Viper

Last edited:
Ett helsystem och bestyckad/bänkad förgasare kostar ca 14k, du får ut ca 5 hästar och möjligen nån till. Dvs ca 2200 kronor per hästkraft. Om taket på prislappen är 15k, köp det billigaste slipon'et du kan hitta och lägg resten av pengarna på topplocket och en bänkning som grädde på moset - 15 hästar extra?

Många drar sig för att lyfta motorn för att jobba med toppen - men det enda det innebär är att man slänger pengar på prylar som i princip inte ger ett jota effektmässigt. Mer kubik ger ju mer effekt och vrid ochär väldigt lämpligt att utföra medans toppen ändå är ute på vift hos den lokale portningskungen.

Medans snön fortfarande ligger på taken, fundera på att skippa "dekaltrimningen" och istället trimma "på riktigt".

aLcATRAZ skrev:
Muzzys 998cc kit till zx9 har alltid varit en väldigt tuff uppgradering för zx9an. ZX9an i original må vara jämsides med sina 1000 kubiks konkurrenter men gör om zx9an till 1000cc så vinner den effektkriget.

Detta gäller ju då de hojjarna som fanns 98-01 då zx9an fortfarande var en konkurrent.

http://www.muzzys.com/ZX998/index.html

/a
OK. Jag får ta mig en funderare.
Jäkligt snygg hojj Du har by the way!! :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt