Trim/avgassystem/effektrör

Status
Ej öppen för fler svar.

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Ort
Stadion
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Hejsan!
Jag har efter ett tag letat efter trim/effektrör/effekt avgas systemt till min Hyosung Comet 125 men jag har inte hittat något! :mad:

Och nu undrar jag om ni vet om det går att sätta dit ett rör som är gjort till en annan MC eller om det finns några som har trimmat sina hyosung's som kan ge förslag på hur jag ska göra min mc snabbare och bättre hur den ska få bättre acc.

MHV Erik
 
Testa med att ha varmvatten i styret.. Kan gå lite bättre iaf.

Köp annars en liten dämpare på micro el. biltema och svetsa dit.
 
Elfie skrev:
Hejsan!
Jag har efter ett tag letat efter trim/effektrör/effekt avgas systemt till min Hyosung Comet 125 men jag har inte hittat något! :mad:

Och nu undrar jag om ni vet om det går att sätta dit ett rör som är gjort till en annan MC eller om det finns några som har trimmat sina hyosung's som kan ge förslag på hur jag ska göra min mc snabbare och bättre hur den ska få bättre acc.

MHV Erik

är inte det en 4-takt?..
 
allt detta spammandet visar verkligen vad ni killar går för..snälla...

han ställde bara en vanlig fråga..

nåväl, du kan ju bocka till ett nytt rör som är lite grövre och fixa fast ett slipon från tex gammla CBR 600, dom brukar vara relativt små.
men det tror jag inte att gör så extremt stor effektökning.
Du kan däremot byta upp dig till större förgasare och rensa toppen lite.
dreva den kan du också göra om du vill... :tummenupp
 
SkorvKalle skrev:
Vad har det med saken att göra? :va jo, jag skulle gissa på att det är en 4-taktare, dock inte 100
Det har väldig mycket med saken att göra.. På en 2-takt så är effekten beroende utav motståndet i utblåset. det ska vara en perfekt balans för att få hög effekt. Det har hur stor betydelse somhällst på en 2 takt hur systemet ser ut till skillnad på en 4-takt där de inte har stå mycket större uppgift än att leda avgaserna åt rätt håll.
 
StewOo skrev:
allt detta spammandet visar verkligen vad ni killar går för..snälla...

han ställde bara en vanlig fråga..

nåväl, du kan ju bocka till ett nytt rör som är lite grövre och fixa fast ett slipon från tex gammla CBR 600, dom brukar vara relativt små.
men det tror jag inte att gör så extremt stor effektökning.
Du kan däremot byta upp dig till större förgasare och rensa toppen lite.
dreva den kan du också göra om du vill... :tummenupp


först vill jag bara säga att du har fel :7peta
skulle man göra som du säger så skulle man förlora effekt, snarare än att få något. då dom flesta 125:orna på forumet är 2- taktare och är där med beroende av ett uträknat motstånd i avgasystemet. 4 takt behöver inget eller ja iaf mindre, och som phillson sa så gör avg. systemen där inte så mycket mer än att leda avgaserna åt rätt håll.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top