trim av gsxr1100w 96

kryssningsmisil

kryssningsmisil
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
suzuki gsxr
tänkte få ut lite mer pulver ur min 1100w

4-1 vance hines sitter på låter helrätt
har nu skaffat ett k&n highflow luftfilter.hojen gick som en pottasork,på låg o mellanvarv kunde kanske gett mer på topp men gick jämnare ju högre upp i registret den kommer. värst vid snabb gasväxling

vad göra?:huvet
vilka munstycken skall man byta till?
räcker det med att bara byta till lågfartsmunstycken eller skall man byta nålarna?
är dynojet, powercommander inte bara ett dyrt fulpaket med nålar o munstycken som man likaväl kan hitta för en bråkdel från duells för 20kr istället 200kr?

räcker flödet på förgasarna?
osv

Är väl vacuumförgasare på den där, sätt tillbaka luftburken igen så går den som den ska.

Har du orginal cV förgasare så får du den aldrig att gå fint utan luftburk, nålar och nålsäten kan vara slitna så det går apfett när du lyfter på nålen.

Skall du absolut köra utan luftburk så är det RS eller FCR fögasare som gäller, du hittar säkerligen några varianter i anonsforumet. Skall du ändå lägga pengar på gasare så är en portning av toppen hos A.brink eller Dr.bike en utmärkt investering.

Jag är utan verkstadslokal för tillfället - så allt står lagrat i ett uthus hos brorsan. Dvs, jag trimmar inte f.t.

jag har lika dan hoj som dig! 1100w -96 med Vance & Hines 4:1en , trodde det satt RS40 på men det verkar som att det är TMR41 när jag tittat närmre, KN filter förstås. det sitter 140 munstycken i mina och den går bra men lite ojämt mellan 2000-4000 varv, hoppas hitta någon som kan fila till toppen i vinter.

kan man lämna in hojen till dig andersbrink om man får fel på den?
såg att du bodde i hedesunda själv bor jag i gävle.

gsxr 1100w trim

:tummenupp
jag har lika dan hoj som dig! 1100w -96 med Vance & Hines 4:1en , trodde det satt RS40 på men det verkar som att det är TMR41 när jag tittat närmre, KN filter förstås. det sitter 140 munstycken i mina och den går bra men lite ojämt mellan 2000-4000 varv, hoppas hitta någon som kan fila till toppen i vinter.

Fila toppen eller plana för högre komp??

Är det 140 lågfartsmunstycken? Varför provar du inte ännu större lågfartsmunstycken? Kikat nåt på nålarna
Allt OK på högvarv?? Vilka högfartsmunstycken har du?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman