Trevligt litet fredagsnöje i grönskan i norrland.

Nu vill ja se en repris på denna film om 6 månader när du kryssar mellan skidåkare istället!

Till några av er ovanstående. Just i detta spår har jag faktist inte vurpat ännu dock på andra ställen i backen har jag vurpat. Till saken hör att det kryllar av huggorm i detta område och gräste är rejält högt så man vill varken vurpa eller stanna mitt i backen:P. Kommer absolut att köra här i vinter med hojen så det ska ni få film på

Trevligt!

Ni har inte kört i den 3:e backen(längst till vänster)? Där borde man ju kunna hoppa i de där krönen/kullarna/guppen. Fast de är kanske inte så stora som jag minns de.

Trevligt!

Ni har inte kört i den 3:e backen(längst till vänster)? Där borde man ju kunna hoppa i de där krönen/kullarna/guppen. Fast de är kanske inte så stora som jag minns de.

Joo vi brukar köra där också. Bacekn är en helt underbar lekplats förutom just risken för att bli uppäten av ormar:D

Tillägger även att jag är nybörjare på skogsåka med en totalt olämplig hoj i form av en 180kilo tung kawasaki klx 650-93. så förvänta er inga radikala stunts i mina kommande klipp:D

Jag har cyklat uppför o nerför Dundret i Gällivare på en 1-växlad militärhoj med råkass bakbroms. DET kändes brant...:näsblod

Jag tycker inte det verks brant. Långt och fint i alla fall. Branta backar behöver man fullt påslag för att komma upp, med en starkare hoj....

Vad säger backägaren? Är det bara att åka dit och brassa på?

Jag tycker inte det verks brant. Långt och fint i alla fall. Branta backar behöver man fullt påslag för att komma upp, med en starkare hoj....

I början är det inte värst brant men mot tippen är Det riktigt brant. Ska fixa nån vinkel som beskriver läget:P

Vad säger backägaren? Är det bara att åka dit och brassa på?

Nej. Jag har tillstånd

http://www.youtube.com/watch?v=6lY-xFhmRu0

Polarn kor i detta klipp. Fullt spett uppför med brutala sladdar vid toppen!

Last edited:
Schyssta filmer :tummenupp Skulle varit skoj om ni filmade när ni åker ner för backen eller bara ut så man fick en känsla av hur brant den är :)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti