Trevligaste vägen till Bromölla

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tänkte köra upp till Bromölla någon fin dag framöver. Vilken är den trevligaste rutten? Slipper gärna köra E6 mot Stockholm och den enormt tråkiga kamera sträckan mot Hässleholm.

Funderar på att dra söderut för att söka mig mot Hörby och leta mig vidare uppåt. Vill helst undvika motorvägar, men inte heller hamna på dåliga mindre vägar med massor med rullgrus eller mycket kärlskott.

Någon som kört en rutt som kan tänkas passa mig? Det är enkel väg som gäller och tåg tillbaka. Alternativet är att ta motorcykeln på släp, men det är ju lite synd med tanke på senaste dagarnas fina väder. Tänkte vänta ut en fin dag att köra om vädret skiftar.

Kör ut mot Knudan. Fortsätt förbi, och kör till Ask. När du kommer fram i korsningen i Ask, fortsätt rakt fram. Nästa korsning tar du vänster. Då kör du mot Billinge. Trevlig kringelikrokväg. I Billinge svänger du till höger.Sen vänster i nästa korsning. Mot Höör. Vid första rondellen tar du vänster, möt Hässleholm. (23an). Kör till du ser en skylt det står Lommarp på. Ta av till höger på denna. Kör mot Vinslöv. Inne i Vinslöv kör du över järnvägen och sen mot Norra Strö. Därefter mot Bjärlöv. I Bjärlöv tar du till vänster. Sen höger i rondellen. Sen nästa rondell, ända framme i Kristianstad, fortsätter du rakt fram. Sväng mot Fjälkinge, ca 200 meter efter en järnvägsövergång. Inne i Fjälkinge kommer du till en rondell, ta till vänster i denna, mot Kiaby, du kör nu på Kiabyvägen,framme i Kiaby byter denna väg namn till Barumsvägen. Följ denna fram till det står Kjuge till höger. In på Kjugevägen. Sen följer du denna fram till det står Tobaksvägen eller Gualöv mot vänster.¨Sen Byvägen motvänster, när denna tar slut, sväng vänster, sen vänster igen, på Nymölla vägen. Den byter sen namn till Kristianstadvägen, följ denna och se där, du är framme i Bromölla, utan att ha kört annat än roliga vägar:D

Last edited:
Tack för tipset! Jag ska försöka memorera den sträckan i huvudet. Inte helt enkelt, men det ska nog gå. Sista biten känns svårast. GPS och karta kan jag inte ens stava till när jag kör motorcykel. Lyckligtvis har jag ett gott lokalsinne så jag brukar gå på känsla och kommer ofta rätt ändå.

Inte så jäkla svårt: Ask, Billinge, Höör, Hässleholm, Vinslöv, Strö, Kristianstad, Fjälkinge, Kiaby, Bromölla, Pissekaga:D

*/ ?>
Back