Trevliga Poliser!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jaha, då har man tillslut själv råkat ut för dom. Dom trevliga poliserna :va
Åkte på Mölndals leden och körde söder ut. Och som vanligt så övade man lite på bakhjuls körningar mellan varje rödljus. Och vipps efter en kurva när jag precis hade sattit ner hojen så står där tre poliser och viftar med spaden.
Jäkla skit tänker jag, nu drar dom väll kortet på plats. Men precis när jag stannar till så ser jag att den kvinnliga polisen som kommer fram till mig har med sig den där mojängen som man skall blåsa i och pulsen sjönk en aning :tungan Och mycket riktig, när jag tar av mig hjälmen så presenterar hon sig (brukar dom göra så :confused: ) och berättar att dom har nykterhets kontroll i Göteborg idag. Jag får blåsa och thats it :D Sedan när jag precis skall ta på mig hjälmen kommer det en kvinnlig polis till och säger " hur kan man köra Yamaha när det finns honda" och skrattar. Jag säger till henne att jag minsan körde Honda för en månad sedan men att jag nu hade bytt. Hon fortsätter och pratar om bågar mm. Berättar om att hon har en gammal Honda hemma (cbx tror jag det var) och uppför sig allmänt trevligt.
Slutar med att hon önskar mig en trevlig resa hem och att jag skall köra försiktigt. Inte för att detta skulle vara så mycket att skriva om men jag ville ändå nämna att nu har även jag råkat ut för dom. DOM TREVLIGA POLISERNA :hihi

Händer bara en gång i livet!Nästa gång så................

Hehe, kul ju! Annars brukar ju snutar köra den hårda stilen oavsett om man gjort nåt eller inte (iofs, jag har nog bara blivit stoppad när jag faktiskt har gjort nåt :hihi ). Undrar om de varit lika trevliga om du råkat slanga så att de såg det?

Coola Ola skrev:
Hehe, kul ju! Annars brukar ju snutar köra den hårda stilen oavsett om man gjort nåt eller inte (iofs, jag har nog bara blivit stoppad när jag faktiskt har gjort nåt :hihi ). Undrar om de varit lika trevliga om du råkat slanga så att de såg det?

Man kan ju säga att pulsen var ganska så hög när dom stog där och viftade med sina spadar :tungan Har för mig att man kan få grov vårdslöshet i trafik när man slangar, någon som vet om det stämmer :va

De stod längs E4 strax söder om Lkpg idag också, kom körande lite för fort och såg blåvitt vid vägkanten... men de stod och blinkade och hade stoppat mersan som hade gjort en dumblåsomkörning en stund innan. Dina trevliga poliser hade visst gett sig ut på långresa. :D

bebbe skrev:
Har för mig att man kan få grov vårdslöshet i trafik när man slangar, någon som vet om det stämmer :va

Det beror på omständigheterna, finns en del som blivit frikända helt o hållet när de slangat inom synhåll för polisen. Givetvis då utan trafik i närheten och förmodligen mer avskilda vägar.

En MC-polis blinkade på mig med helljuset för några dagar sedan... Längre fram var det en fartkontroll. De ni! :Bugar

Kay skrev:
En MC-polis blinkade på mig med helljuset för några dagar sedan... Längre fram var det en fartkontroll. De ni! :Bugar

Jag tvättade, rengjorde o vaxade min båge igår i 3 timmar - det du! :arsele

750RR

bebbe skrev:
Jaha, då har man tillslut själv råkat ut för dom. Dom trevliga poliserna :va
Åkte på Mölndals leden och körde söder ut. Och som vanligt så övade man lite på bakhjuls körningar mellan varje rödljus. Och vipps efter en kurva när jag precis hade sattit ner hojen så står där tre poliser och viftar med spaden.
Jäkla skit tänker jag, nu drar dom väll kortet på plats. Men precis när jag stannar till så ser jag att den kvinnliga polisen som kommer fram till mig har med sig den där mojängen som man skall blåsa i och pulsen sjönk en aning :tungan Och mycket riktig, när jag tar av mig hjälmen så presenterar hon sig (brukar dom göra så :confused: ) och berättar att dom har nykterhets kontroll i Göteborg idag. Jag får blåsa och thats it :D Sedan när jag precis skall ta på mig hjälmen kommer det en kvinnlig polis till och säger " hur kan man köra Yamaha när det finns honda" och skrattar. Jag säger till henne att jag minsan körde Honda för en månad sedan men att jag nu hade bytt. Hon fortsätter och pratar om bågar mm. Berättar om att hon har en gammal Honda hemma (cbx tror jag det var) och uppför sig allmänt trevligt.
Slutar med att hon önskar mig en trevlig resa hem och att jag skall köra försiktigt. Inte för att detta skulle vara så mycket att skriva om men jag ville ändå nämna att nu har även jag råkat ut för dom. DOM TREVLIGA POLISERNA :hihi
Hette den korthåriga brunetten Ingela ?

Det låter som det var mna kollegor som var ute på vägarna : )
Hade tjejen kort hår kommer du ihåg det ?

Blev stoppad för kontroll av nykterhet och körkort förra sommaren. Det var en manlig polis i 50+-åldern och en ung(under 30) kvinnlig polis. Hade inget färskt skattemärke eftersom jag hade betalt men inte fått det ännu. Den kvinnliga polisen var taggad till max, otrevlig som fan. Då klev gubbpolisen fram och sa:Lugn, han har säkert betalt skatten men inte fått märket ännu, det är ju i början av säsongen, gör en koll(han änvände nåt fackuttryck för kollen) och se efter. Kvinnliga polisen gick in i bilen. Jag blåste och sen frågade han om jag hade ägt hojen länge och berättade att han också funderade på en VFR800 eller en Blackbird. Det slutade med att han frågade om han fick testa min hoj. Visst testa du sa jag, han lugnade mig med att han hade kört hoj i 15år i sin ungdom.

Han tog en repa och jag stod och snackade med den kvinnliga polisen(som nu var riktigt trevlig) och hon berättade att det var hennes första månad som "riktig" polis.

Poliser är väl som folk är mest. Men tyvärr möter dom mycket skit och ibland har dom svårt att skilja på vanligt hyggligt folk och kriminella. Jobbigt med snutar som behandlar en direkt som om man hade mördat statsministern.

Om man träffar tio bra människor en dag och en dålig så minns man den dåliga... Tyvärr..

tassen skrev:
Hette den korthåriga brunetten Ingela ?

Hur visste du att en av dom var korthårig och brunett :confused:

Det var bara den första polisen som presenterade sig, hon hade lite halv långt hår som var mellanblont har jag för mig :va Kommer inte ihåg vad hon hette dock :rolleyes:

Back