Trevlig Polis!

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date

granted79

Guest
kom körandes nu när jag hade tvättat hijen precis,så hör jag nån som tutar som en dåre o så ser jag blåljus i grillen(civil).
stannar in till kanten o tänker att ´nu kommer jag iaf få böter för mitt bakdäck
för jag satte på ett slicks som sista minuten lösning :rolleyes: . plus att jag hade böjt upp skylten...
polis:hej
jag:hej,jag känner igen dig...
polis:jaså!!??
jag:ja du hämtade mig utanför valand en gång så jag fick skjuts till skånegatan :rolleyes:
polis:ok vem äger hojen?
jag:det gör jag!
polis:ok böj ner skylten bara så har jag inte sett nåt!
jag:*skratt* ok ha det bra nu.

o jag vet inte om han såg mitt bakdäck men han sa inget iaf om det,så min poäng e att poliser e faktiskt trevliga eller jag ska inte skriva faktiskt för jag har aldrig haft problem med nån,men jag vet att många här har det!

här var iaf en liten historia o läsa såhär på en fredag förmiddag :)

Polisen i GBG är trevliga ,dessutom bra att ha att göra med.

Dom tycks inte springa efter "småsaker" som däck osv utan mer markera att det där gillar vi inte med ett litet samtal.

Men det beror ju också väldigt mycket på hur man bemöter dom.

Långa farbron skrev:
Polisen i GBG är trevliga ,dessutom bra att ha att göra med.

Dom tycks inte springa efter "småsaker" som däck osv utan mer markera att det där gillar vi inte med ett litet samtal.

Men det beror ju också väldigt mycket på hur man bemöter dom.

sant så sant..... men det bästa var ju att han hade hämtat mig på valand en gång när det var stora pojkar som skulle bråka med mig.. :fatta!
o han började små skratta lite..... i vilket fall det var en kul upplevelse :tummenupp

Låter ju som att polisen e trevlig..
Sj har jag haft tur och aldirg träffat på honom..
eller ja han har inte tagit mig men andra jag kört med. :hihi
Man får väl ha lite tur..:)
Och prövotiden går ut på Måndag :banana

hojbrud skrev:
Låter ju som att polisen e trevlig..
Sj har jag haft tur och aldirg träffat på honom..
eller ja han har inte tagit mig men andra jag kört med. :hihi
Man får väl ha lite tur..:)
Och prövotiden går ut på Måndag :banana

men du tänker väl inte köra fortare nu när prövotiden går ut va? :rolleyes:
då blir mr.blå sur... :mattias

Det är väl ingen som jag känner som har haft problem med polisen denna säsongen (i GBG).

För det är inte direkt någon hemlighet var vi är och leker eller sammlas,sen kör vi iofs nästan aldrig i staden.

Har tom klarat mig 2 gånger från att få böter av lapplisorna,bara fått ett litet ajabaja med fingret och sedan har dom förklarat vad man får och inte får stå.

granted79 skrev:
Du din galning, du är en sån där som kör på ett hjul o så där va? För nån vecka sen körde du och (han som kallades bubblan i unga år) på E20 jag ligger bakom och tutar glatt, ni trodde nog jag var en surkärring eller nåt, i vilket fall som helst så gjorde ni det enda rätta och körde iväg på bakan :) :tummenupp

Såna som er borde polisen ta ;)

granted79 skrev:

Jag! Nä jag kör med huvudet, sen kan det ju innebära lite fortare :hihi
men ja jag har ju ingen hastighetsmätare nu..
Plockade av kåpan och inte hittat någon ny jag vill ha..
så kan inte svära på att jag håller hastigheterna :hihi

men det gör du va?

Trevliga kan jag hålla med om.. men jag gillar dem inte... fick 1400 i böter igår.. körde 69 på 50 väg.. som är så bred att den kunde vara lätt 2 filig... kl halv 7 på kvällen.... surt som fan.. men de var trevliga, inget snack om saken.. men inte nog med det.. jag drömde om de jävlarna me.. drömde att de hade laser koll.. hahaha man blir ju :kocko :hihi :hihi :hihi

(de gör ju bara sitt jobb) :(

:rofl :rofl :rofl varför blir jag inte förvånad att det händer dig men i våras när dom tog din andra GXR så va du inte lika glad på dom :rolleyes:

Hultan skrev:
Du din galning, du är en sån där som kör på ett hjul o så där va? För nån vecka sen körde du och (han som kallades bubblan i unga år) på E20 jag ligger bakom och tutar glatt, ni trodde nog jag var en surkärring eller nåt, i vilket fall som helst så gjorde ni det enda rätta och körde iväg på bakan :) :tummenupp

Såna som er borde polisen ta ;)

va vi två på bakan.... skulle jag ALDRIG göra.... :rolleyes:
pöss pöss

porec skrev:
Trevliga kan jag hålla med om.. men jag gillar dem inte... fick 1400 i böter igår.. körde 69 på 50 väg.. som är så bred att den kunde vara lätt 2 filig... kl halv 7 på kvällen.... surt som fan.. men de var trevliga, inget snack om saken.. men inte nog med det.. jag drömde om de jävlarna me.. drömde att de hade laser koll.. hahaha man blir ju :kocko :hihi :hihi :hihi

(de gör ju bara sitt jobb) :(

det e ju så.... man mste ju bita i det sura äpplet ibland men jag har haft turen o klara mig faktiskt,, :)
surt för dig dock o punga upp 1400... :3freak

Gottis skrev:
:rofl :rofl :rofl varför blir jag inte förvånad att det händer dig men i våras när dom tog din andra GXR så va du inte lika glad på dom :rolleyes:

då skulle jag kunnat äta upp dom levande... men jag fick ju trots allt en finare hoj... hi hi hi i hi

Långa farbron skrev:
Grusväg är farlig om man är en sopa.

Har ingen tjej :banana

nej men rätt däck så går det undan där :)

va ute i helgen och piskade lite grus väg med en motard det va halt med gat däck allså

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN