Andreas_ace
Ny medlem
Blev ju lite krasher i mitt sista race i Södis.
Eller 2 st tätt på varrandra
Om man vill se
För er som blev inblandade i min krasch så får jag be om ursäkt. Gasen låste sig och jag bromsade men gav ingen verkan, sedan låste sig bakhjulet och jag tappade total kontroll
Annars var det himla skoj, en hel dle saker som inte funkade.
Första racet blev motorn så varm att den inte gick att stänga av. Trodde först att det var dödar knappen, så jag drog ur tändhatten men motorn fortsatte puffra i högt varvtal. Tog ett tag att komma på att det var bara dränka motorn genom att justera bränslenålen
Höjde oljan till ca 3½% (!) istället för 2½, men då blev motorn stabil, trots hårdare körning
Sedan brännde avgasröret hål i min kåpa, trots det var ca 3-4mm mellanrum, men det var inte tillräckligt.
Bild på kåpa
Så där får man väl skära ut ett "fönster"
Och i sista racet så blev det krasch, och nu har jag läcka på avgasröret. Får ta och kolla det, troligtvis bara i förgreningen mellan 1:a & andra sektionen.
Eller 2 st tätt på varrandra
Om man vill se
För er som blev inblandade i min krasch så får jag be om ursäkt. Gasen låste sig och jag bromsade men gav ingen verkan, sedan låste sig bakhjulet och jag tappade total kontroll

Annars var det himla skoj, en hel dle saker som inte funkade.
Första racet blev motorn så varm att den inte gick att stänga av. Trodde först att det var dödar knappen, så jag drog ur tändhatten men motorn fortsatte puffra i högt varvtal. Tog ett tag att komma på att det var bara dränka motorn genom att justera bränslenålen

Höjde oljan till ca 3½% (!) istället för 2½, men då blev motorn stabil, trots hårdare körning
Sedan brännde avgasröret hål i min kåpa, trots det var ca 3-4mm mellanrum, men det var inte tillräckligt.
Bild på kåpa
Så där får man väl skära ut ett "fönster"
Och i sista racet så blev det krasch, och nu har jag läcka på avgasröret. Får ta och kolla det, troligtvis bara i förgreningen mellan 1:a & andra sektionen.