Trevlig dag!!!

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Steg upp vid 7-tiden o gick ut med hunden ,käka o duscha.Klockan 9 startade jag upp Horneten(streetfighter edition:rolleyes: ) o körde 10 (snabba) mil, mest på småvägar ner till Bromölla (Claessons motor) .Där tog jag äntligen tag i mig själv o provkörde en 690SMC. Blev väl sådär nöjd:va ,tyckte nog att den var betydligt snällare än väntat men med annan bullerburk o värre mappning så kanske den e så rolig som jag tänk.Blev däremot imponerad av frambromsen, bra känsla o bakhjulet lättade så fint om man bad om det. slangning på 2 o 3an var ju inga problem med men 4an ville inte alls(kanske bättre med annat buller???)Nå väl,Hoppad på Horneten o 10 (snabba:D )mil hem igen för att upptäcka att det ligger ett sms o vänta i min mob. Inbjudan till lite grusbus vid 14-tiden:yoparty (Tack Mada).In med hojen i garaget,av med skinnstället o ut med hunden en runda. På med endurokläderna o hämta 525an i garaget istället. Fick en Fantastisk grusvägsupplevelse(Tack igen Mada) som Mada hade plockat ut på gps:n o hans ktm950 fick lotsa oss på nysladdade grusvägar o traktorstigar norr om Karlskrona.Så i em blev det 10mils grusbus som var så jävla roligt att jag får abstinens bara jag tänker på det .. ja 30 mil delat på 2 hojar = FANTASTISK DAG:yoparty (Tack en en gång Mada för dina gps kunskaper:tummenupp )
Dagens följeslagare:::

Bifogat

• DSC00475.JPG
    DSC00475.JPG
    41.5 KB · Visningar: 95
  • DSC00463.JPG
    DSC00463.JPG
    59.9 KB · Visningar: 88
Last edited:
Kört ca 40 mil, plus jag att fick mitt nya ställ idag!

Jag är med minst lika nöjd. Finns inget bättre än att köra hoj!

Körde du förbi Ronneby?

Jajemen,på väg till b-mölla så vek jag av från e22 i ronneby (vid bilprovningen) o körde över b-hoby o på hemvägen kom jag från hoby o drog en sväng inom ronneby för att säga hej till :tuttar .

:mad: Enda tråkigheten idag e att vissa hojåkare tycks ha limmat fast vänsterhanden på styret o kan helt omöjligt hälsa.(fuck off and die), kan väl inte vara så jävla svårt att lyfta på handen när nån hoj kollega hälsar på en... Tycks särskilt gälla touringhojar med(äldre???)förare.:mad:

Jajemen,på väg till b-mölla så vek jag av från e22 i ronneby (vid bilprovningen) o körde över b-hoby o på hemvägen kom jag från hoby o drog en sväng inom ronneby för att säga hej till :tuttar .

:mad: Enda tråkigheten idag e att vissa hojåkare tycks ha limmat fast vänsterhanden på styret o kan helt omöjligt hälsa.(fuck off and die), kan väl inte vara så jävla svårt att lyfta på handen när nån hoj kollega hälsar på en... Tycks särskilt gälla touringhojar med(äldre???)förare.:mad:

Då såg jag nog dig, fast jag satt inomhus. Jag kan vinka nästa gång :hej

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back