Trevlig överraskning från TH

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Har en Triumph Speed Triple -98 (jag är en -74) som jag betalde 6000 kr hel/hel! Tyckte det var helt ok tills jag fick brev från TH som medelade att försäkringskostnader för min hoj har gått ner och att premien låg på 4560 hel/hel. Var sugen på att byta men nu kommer Speed III att förbli i mitt ägo ett år till!!!! :banana :banana :banana

TH verkar va snälla just nu.

Fick just hem min premie för 2005. 5083:- halv/år, mitt livs första premiesänkning :banana (nu går det bara utför)

Min hoj blev också sänkt på TH. Den sänktes med nästan 800kr/år. Hur som helst är de ju fortfarande kinkiga med bankörning =(

Ny premie är iaf 5100kr /halv/helår.

hållundan skrev:
Min hoj blev också sänkt på TH. Den sänktes med nästan 800kr/år. Hur som helst är de ju fortfarande kinkiga med bankörning =(

Ny premie är iaf 5100kr /halv/helår.

Nästan exakt som jag då (pröjsade 5811:- förra året).

Ändå är både jag och hojen äldre....man borde flytta från storstan :4skrika

Äsche!

Haha... ringde för skojs skull till StyggGanska...

Hel -15638
Halv 7909
Trafik 5314

Kruxet är att dom inte gillar mängder med av och påställningar... och så kostar det som mest när man har som mest omkostnader med hojjen ändå, på sommaren.

Smakar det så kostar det - men kostar det inte så smakar det desto sämre! :tummenupp

UltraMarine skrev:
Klart tryggkanske är billiga- dom gör ju allt för att slippa betala när det händer nåt...

Det gör väl alla försäkringsbolag :)

T509 skrev:
Har en Triumph Speed Triple -98 (jag är en -74) som jag betalde 6000 kr hel/hel! Tyckte det var helt ok tills jag fick brev från TH som medelade att försäkringskostnader för min hoj har gått ner och att premien låg på 4560 hel/hel. Var sugen på att byta men nu kommer Speed III att förbli i mitt ägo ett år till!!!! :banana :banana :banana

Min går på 36619 hos TH. Jag är en -76a och hojen en 02a.

hållundan skrev:
Hur som helst är de ju fortfarande kinkiga med bankörning =(

Jag har vart på dom ett par gånger om det där, men dom tvärvägrar hur snällt man än frågar. :gnissla Har betalt helårsförsäkring fram till september, men funderar nästan på att byta bolag ändå fram i juni eller så för att få köra bana obehindrat.

Jag slog en signal till mitt bolag idag (folksam) och lämnade två reg nummer:

Jag kollade bara halv/helår med avställning

1. R 1:a 01 5200/år. alltså påställd 6 mån ca 2600 kr avställd 6 mån ca 750 kr
= 3350/året för mig

2. XJR 1300:a 99 3800kr/år. alltså påställd 6 mån ca 1900 kr avställd 6 mån ca 750 kr = 2650kr/år för mig.

3. Jag betalar idag för min FZR 600 92:a 2775/år :kocko

Jag är född 78 bor i egen villa i en liten håla med 4000 inv

Vad betyder detta???

Att jag kör helt fel mc....
Hoppas på godare ekonomi innan sommaren är över så man kan köpa nyare och större.

//snopen

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP