Trendspaning

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Något som är skönt är trender som upphört som "köp den roliga ringsignalen med den jobbiga flodhästen för bara förti spänn i månaden"-reklamer 24/7 på samtliga tv-kanaler samt tjejer som skulle "sticka till London och jobba lite"...

:mad:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Något som är skönt är trender som upphört som "köp den roliga ringsignalen med den jobbiga flodhästen för bara förti spänn i månaden"-reklamer 24/7 på samtliga tv-kanaler samt tjejer som skulle "sticka till London och jobba lite"...

:mad:

Ja, tack och lov för att vi slipper Crazy Frog............
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Något som är skönt är trender som upphört som "köp den roliga ringsignalen med den jobbiga flodhästen för bara förti spänn i månaden"-reklamer 24/7 på samtliga tv-kanaler samt tjejer som skulle "sticka till London och jobba lite"...

:mad:

Och för att du nu skrev det på ze internettet så lär någon återuppliva skiten... :mad: vissa saker skall bara glömmas. :crash
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Nä, för att jag skall ta med mig en kamera så måste den få plats i byxfickan.
Det blev en Sony RX-100. Läs om den så förstår du varför jag valde den.

Verkar vara en toppenkamera du köpt! Jag köpte själv en Fuji X-100 som inte direkt går att klassa som en kompakt kamera, men som är betydligt smidigare än en systemkamera på semestern. Framförallt tar den fantastiska bilder. Jag var inte beredd att kompromissa allt för mycket på kvalitén. Vem tittar på sina korniga bilder i dunkla miljöer från semester och andra högtider tagna med någon medelmåttig kompakt kamera eller ännu sämre mobiltelefon? Ska lägga RX-100 på minnet om jag är i behov av en ännu mindre kamera. Fickformat verkar inte alls dumt om den tar så pass bra bilder som sägs i testerna jag tittade på.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag slängde precis 6x cupcakes (som jag fått) just för att de kändes alldeles för smöriga.

Cupcaces förresten, det är ju också en trend.

Man tar en platt muffin och kladdar på lite topping i olika färger, och VIPS så har man en trendig cupcake!
Det låter såååå mycket roligare än "muffins".

Jag hade en kollega som höll på så där hela tiden, corian köksbänk hit, USA-semester dit, Touareg hitådit, Djursholmsk töntmiddag hitan/ditan.
Hon skulle självklart äta cupcakes "typ redan 2009" och jag frågade självklart om det inte var muffins, men nej - så är det absolut inte. Det är INTE muffins.

Ps. Jag tror ingen haft mer Odd Molly än henne, ingen på hela jorden faktiskt. :mad: (När det var inne alltså)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Verkar vara en toppenkamera du köpt! Jag köpte själv en Fuji X-100 som inte direkt går att klassa som en kompakt kamera, men som är betydligt smidigare än en systemkamera på semestern. Framförallt tar den fantastiska bilder. Jag var inte beredd att kompromissa allt för mycket på kvalitén. Vem tittar på sina korniga bilder i dunkla miljöer från semester och andra högtider tagna med någon medelmåttig kompakt kamera eller ännu sämre mobiltelefon? Ska lägga RX-100 på minnet om jag är i behov av en ännu mindre kamera. Fickformat verkar inte alls dumt om den tar så pass bra bilder som sägs i testerna jag tittade på.

Jag är helnöjd. Den är riktigt vass i dålig belysning. Slut med fula blixtbilder. Liten och lätt att dra fram när man vill fota nåt. Riktigt bra bilder med mina mått mätt. En dyr systemkamera i händerna på mig vore slöseri :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag hade en kollega som höll på så där hela tiden, corian köksbänk hit, USA-semester dit, Touareg hitådit, Djursholmsk töntmiddag hitan/ditan.
Hon skulle självklart äta cupcakes "typ redan 2009" och jag frågade självklart om det inte var muffins, men nej - så är det absolut inte. Det är INTE muffins.

Ps. Jag tror ingen haft mer Odd Molly än henne, ingen på hela jorden faktiskt. :mad: (När det var inne alltså)

Känner mig lite träffad av det du skrev om köksbänk. Vi byggde en vit i en annan lya.
Skitsnyggt, tills en hyresgäst satte en het stekpanna på den......... ingen mer corian för min del.
Nu är det 30 mm solitt stål som gäller.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Japp. Kompaktkamerorna är på väg att försvinna. Just för att i stort sett alla har en mobil med inbyggd kamera, kamerorna i mobilerna blir allt bättre för varje år som går och man har alltid med sig sin mobiltelefon.
Tror nog kompaktkamerorna lär hänga med nåt decennium till eftersom mobilkamerorna ännu ligger såpass långt efter bildkvalitetsmässigt.
Jag är ingen kameranörd men inte ens de bästa mobilkamerorna kan mäta sej ens med typ en 10 år gammal medelmåttig kompaktkamera.

Tyvärr.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Något som är skönt är trender som upphört som "köp den roliga ringsignalen med den jobbiga flodhästen för bara förti spänn i månaden"-reklamer 24/7 på samtliga tv-kanaler samt tjejer som skulle "sticka till London och jobba lite"...

:mad:

Nästa steg är trenderna som aldrig kom, och tur var väl det! Där räknar jag in den fantastiskt enfaldiga idén Cash-kortet. Att den kom förbi idéstadiet måste ses som det största beviset att naturlagar inte existerar.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nästa steg är trenderna som aldrig kom, och tur var väl det! Där räknar jag in den fantastiskt enfaldiga idén Cash-kortet. Att den kom förbi idéstadiet måste ses som det största beviset att naturlagar inte existerar.

Nu är det visst nåt som heter Swish som gäller (vem fan hittar på alla tramsiga namn?)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Känner mig lite träffad av det du skrev om köksbänk. Vi byggde en vit i en annan lya.
Skitsnyggt, tills en hyresgäst satte en het stekpanna på den......... ingen mer corian för min del.
Nu är det 30 mm solitt stål som gäller.

Var det samma HG som drog dig inför Hyresnämnden? Fan vad du måste hata honom. :D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tror nog kompaktkamerorna lär hänga med nåt decennium till eftersom mobilkamerorna ännu ligger såpass långt efter bildkvalitetsmässigt.
Jag är ingen kameranörd men inte ens de bästa mobilkamerorna kan mäta sej ens med typ en 10 år gammal medelmåttig kompaktkamera.

Tyvärr.
Och då citerar jag mig själv och det jag skrev i stycket efter:
"Kompakterna kommer nog i och för sig att finnas några år till. Det är nog främst de billigaste och enklaste som kommer att försvinna från marknaden. Kvar kommer det att vara de som erbjuder något som mobiltelefonerna normalt sett inte har. Som de som är vattentåliga, långzoomar, lite större sensor, möjlighet att själv ställa t.ex. slutare eller bländare, möjlighet att ta bilder i RAW-format och så vidare."

Alltså kameror i prisklass under 2000:- ungefär. De som bara är gjorda för att hållas upp och ta en bild lite snabbt på en fest och inte erbjuder några mer avancerade inställningsmöjligheter eller utger sig för att vara något för den som tycker om att fotografera.
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Vet inte om det har varit uppe i tråden tidigare, men en sak som har blivit sjukt trendig de senaste månaderna är ju att skriva klagomål på företag på deras facebooksidor. Det sker ju hela tiden och kan va för minsta struntsak känns det som...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haha. Kanske inte ett helt nytt påfund, men onepiece...... Känner en snubbe som tjänat två millar på att sälja såna. För den första köpte han en flong Ferrari ;)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haha. Kanske inte ett helt nytt påfund, men onepiece...... Känner en snubbe som tjänat två millar på att sälja såna. För den första köpte han en flong Ferrari ;)

Fy fan vad förort:lol
Låt mig gissa, för den andra köpte han en Breitling med krokodilarmband, en >60" LCD på Elgigantgen, en Pitbull och 6 rok i Husby?

Vad får man ens för ny Ferrari för 1 miljon? Det var inte en Lancia Voyager med Entertainment Pack då? :confused:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fy fan vad förort:lol
Låt mig gissa, för den andra köpte han en Breitling med krokodilarmband, en >60" LCD på Elgigantgen, en Pitbull och 6 rok i Husby?

Vad får man ens för ny Ferrari för 1 miljon? Det var inte en Lancia Voyager med Entertainment Pack då? :confused:

Faktiskt ingen förort med den killen. Han är game. Ser affärsmöjligheter. Jag hade inte tvekat att sälja dambindor eller vaffan som helst om jag såg en bra affär i det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Faktiskt ingen förort med den killen. Han är game. Ser affärsmöjligheter. Jag hade inte tvekat att sälja dambindor eller vaffan som helst om jag såg en bra affär i det.

Att köpa en Ferrari för sin första miljon är så förort det kan bli. Ingen jag känner, nästan, skulle komma på något så WT
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top