Trendspaning

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Blir väl så i framtiden att man ska kunna "låsa" farthållaren på bilen framför och slipstreama för att spara på bränslet.

Det är precis vad de gör. Iaf om det är nyare düskar i backspegeln. "Adaptiv farthållare".

Personligen låter jag den hålla lika långt avstånd som jag själv gör, om inte mer.
Har varit med om kärvande teknik lite för många gånger för att lita på den :gnissla
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Har rasslat igenom västkusten några dagar, är det inne vara barfota överallt? Är det reunion med Staffan Westerberg som uppstått eller är det en Kirchsteigerepidemi. Har j-v svårt för det, kanske för gammal...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gangnam Style med Psy. Visserligen på väg ut nu, men den platsar här.

Vad är det med denna låt som får den att uppmärksammas över hela världen?
En fet korean, ett språk som ingen begriper, och technosounds från tidigt 90-tal.
Ett mysterium. Låten är ju beyond kass :confused:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Något jag noterat på senare tid är att många svenssonbilar med deformationszoner monterat jetteheftiga bågar i fronten som ser ut att kunna stå pall för en älgimpakt bortsett från att de är monterade i just deformationszonen..
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Något jag noterat på senare tid är att många svenssonbilar med deformationszoner monterat jetteheftiga bågar i fronten som ser ut att kunna stå pall för en älgimpakt bortsett från att de är monterade i just deformationszonen..

..... och att många Audi-wannabes köper LED-strips på IKEA till sin bil och tejpar fast dom under sina strålkastare fram...... WT-varning på det. Ungefär samma som alla som körde runt med blåfärgade halogenlampor för några år sen.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Något jag noterat på senare tid är att många svenssonbilar med deformationszoner monterat jetteheftiga bågar i fronten som ser ut att kunna stå pall för en älgimpakt bortsett från att de är monterade i just deformationszonen..

Du behöver inte oroa dig.
Frontbågarna är konstruerade för att inte påverka deformationszonerna nämnvärt.
Dock skyddar de bilen vid lättare påstötningar.
Inte att förakta, med tanke på att nyare (små) bilar är konstruerade för att fördela kraften från en kollision över hela karossen.
Räddar liv, men även en lättare smäll kan resultera i karossbyte, aka skroten.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker att man ser fler och fler Epor/A-traktorer på vägarna... Sett dem vid tre tillfällen bara idag (och då var jag ändå bara ute på vägarna i typ en timme), ganska säker på att två av tillfällena var samma jävla traktor. Stoppar ju trafiken totalt då de är så satans slöa och tar upp precis hela vägbanan vilket försvårar/omöjliggör omkörning beroende på vägtyp... Ska dessa fanskap till väglöss bli populära nu igen!?:skrämd :mad:
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gangnam Style med Psy. Visserligen på väg ut nu, men den platsar här.

Vad är det med denna låt som får den att uppmärksammas över hela världen?
En fet korean, ett språk som ingen begriper, och technosounds från tidigt 90-tal.
Ett mysterium. Låten är ju beyond kass :confused:

Den söta koreanskan i videon är säkert delvis skyldig, resten kommer väl av att det är hippt att gilla en låt från ett såpass okänt land (rent musikaliskt) som Korea... Tänk lite "I liked Korean music long before it got popular"...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag tycker att man ser fler och fler Epor/A-traktorer på vägarna... Sett dem vid tre tillfällen bara idag (och då var jag ändå bara ute på vägarna i typ en timme), ganska säker på att två av tillfällena var samma jävla traktor. Stoppar ju trafiken totalt då de är så satans slöa och tar upp precis hela vägbanan vilket försvårar/omöjliggör omkörning beroende på vägtyp... Ska dessa fanskap till väglöss bli populära nu igen!?:skrämd :mad:
Kanske för att det är lättare och billigare att ta traktorkort än att ta AM-kort (beroende på hur man ser på det)? Dessutom är en begagnad A-traktor kanske billigare än en moppebil.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Kanske för att det är lättare och billigare att ta traktorkort än att ta AM-kort (beroende på hur man ser på det)? Dessutom är en begagnad A-traktor kanske billigare än en moppebil.

Tar man am kort får man köra traktor.
Vilka föräldrar väljer att deras barn hellre sitter i en plastkorg som kallas mopedbil och som kostar skjortan eller på en trimmad scooter när de kan sitta varmt och säkert i en bil som är reggas för 30 km/h?
Det konstiga är att a-traktorn är väldigt ovanligt på landet sär jag bor, medan de finns i större antal inne i de större samhällena...
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Gangnam Style med Psy. Visserligen på väg ut nu, men den platsar här.

Vad är det med denna låt som får den att uppmärksammas över hela världen?
En fet korean, ett språk som ingen begriper, och technosounds från tidigt 90-tal.
Ett mysterium. Låten är ju beyond kass :confused:


Det är ju en klockren låt.
Glad och katchig melodi.
Bra tempo.
Lökig dans.
Kul video med humor.
Snygga tjejer.


Kort sagt en klar succé som försvinner snart
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kanske för att det är lättare och billigare att ta traktorkort än att ta AM-kort (beroende på hur man ser på det)? Dessutom är en begagnad A-traktor kanske billigare än en moppebil.

Troligen rätt och riktigt som du säger. Gör ju tyvärr inte fanskapen mindre irriterande där de puttrar fram i tveksam takt...:mad:
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tar man am kort får man köra traktor.
Vilka föräldrar väljer att deras barn hellre sitter i en plastkorg som kallas mopedbil och som kostar skjortan eller på en trimmad scooter när de kan sitta varmt och säkert i en bil som är reggas för 30 km/h?
Det konstiga är att a-traktorn är väldigt ovanligt på landet sär jag bor, medan de finns i större antal inne i de större samhällena...
Jag blir lite småförbannad när jag tänker på mopedbilar.
En i princip bra idé, förstörd av omotiverat pris.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Vad är det för fel på en vanlig traktor då?

:mad:

Största felet är väl att det är ovanligt med passagerarplats ?
Samt att stadsbarnen hade nog kört och vält ännu oftare än vad de gör med a-traktor...
Men det är lättare att stegra med en riktig traktor och det är ju en sak som talar för en riktig traktor.:rock
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
HEN.

Det värsta är att fenomenet börjar få genomslag. Det är fan inte sant. Vilken idiot var det som klämde denna ide? Garanterat nån vänstersympatisör i sjalar och annan skit.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top