Tredje motorn...kommer den hålla?

Gör er själva en tjänst nu o köp en lite nyare 600 cykel och bli av med det där gamla skrotet ni har. Ta sedan till vara på de racelediga helgerna som blir på bästa sett genom att jaga in pengar till lekstugan i stället! :)

Otroligt att det går så lätt att få tag i 2 motorer till en sån, måste väl vara lite ovanlig?
Faktiskt, dock har jag fått tag på kassa motorer så det är inget att hurra om ändå.

Nu meckar jag inte en sekund till på hennes hoj. Har mekat typ HELA dagen idag, o därtill kommer hon hem o ska ha sommarhjulen påkrängda på bilen.

Jaja, fick iaf middagen serverad o så får jag glass senare och nu bjöd hon på en finfin Corona-öl. Smaskens efter en lång dag :) :hihi

Köpa Köpa!

Men? Varför köper pojken din inte en 600 till dig då?? Det har ju ja gjort,och jag är bara en fattig hantverkare.. Köp Köp nu va fan! :tummenupp

Har flickan intresset så är det ju bara att slita upp plånboken :tungan

Hoppas du får en 600 snart :)

/H

Ni säger att jag ska pynta bah?.. NI får pynta. Se så, skicka in era stålars på mitt bankkonto nu :hihi

Det får väl bli nästa vinterprojekt å riva isär tre motorer och sätta ihop till en som funkar!

Nope. Slut meckat på den hojen. Det är inte värt tiden eller energin det tar att fixa den. Någon gång kanske jag har råd med en ny, dock inte en 400:a

Strider har ju lösningen. Aprilian vill bara bli racead. :)
Ge det en vecka så ska du se att Kawasakin kan skruvas ihop igen.

Finns en stor risk att "lågmilare" på skroten är slutkörda fd racehojar. Milen på trippmätaren är dom milen som den inte körde 10 säsonger på banan när man inte tyckte hastighetsmätaren var nödvändig..

Har sett SP-hojar som "bara" gått några hundra mil enligt skroten men som haft slutkörde motorer. En gång såg jag en aprilia RS250 97:a med få mil som hade en cylinder från en RGV 1989 i. Sånna hoppar inte i efter några få mil på gatan..

Kom igen Alicia för hel..... säsongen är ung.

Skaffa dig en 600

Säsongen kan ju inte vara över om den knappt har börjat... Bara o bita ihop o komma igen!

Ryck upp dig, det är ju sommar snart! (Läs: ikväll/imorgon?)

Nope. Slut meckat på den hojen. Det är inte värt tiden eller energin det tar att fixa den. Någon gång kanske jag har råd med en ny, dock inte en 400:a

Har du tre kompletta motorer kan det inte vara en omöjlighet att skruva ihop något åkbart av det.....

Eller tjata av Swedie lite av de pengarna han fick för att sälja sidan och handla en 600.....

jag har lösningen !!!!!

1:a motorn 17 år gammal och nästan 6000 mil. Dröp olja från dagen vi köpte den.
2:a motorn köpt från skrot, säkert legat i många år. Starta, gick 500 meter sedan kröktes en ventil och växellådan låste sig oxå.
3:e motorn, inte trasig än :hållertummarna:

:yoparty eller så kan ni juh alltid satsa på en kvalitetsmaskin från Honda :arsele

shit va surt..

fjäska/muta swedie o låna hans rsv för några r1000-lopp? lycka till iaf!

shit va surt..

fjäska/muta swedie o låna hans rsv för några r1000-lopp? lycka till iaf!

Vi får se vad som händer. Swedie är i tyskland nu så vi får se när han kommer hem. Tycker att steget till en 600:a räcker, gå upp till 1000 kubik känns lite så där. Jag vill köra, abstinensen är enorm.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti