Tredagars på Gotland Ring 2010-08-13 - 15

Ni som redan bokat boende i Kappelshamn behöver bara kontakta dem om ni vill avboka, utan kostnad och göra en ny bokning i Bunge. Det är cykelvecka på Gotland veckan efter och Kappelshamn har många tidiga gäster då. På Bunge får vi alla plats.

Pris på färja

Nu är priserna på färjan klara. Iaf ett lägsta och ett högsta tänkbara pris. http://www.intebarafest.se/fest/banaakning_sporthoj_84.html I slutet av januari kan man boka färjan och då vet man exakt vilket pris som gäller för sin resa. Priserna kommer att vara fasta, för oss då vi kan börja boka. Anvisningar kommer. Det finns platser kvar i alla grupper. GOD HJUL /Sören

Nu är priserna på färjan klara. Iaf ett lägsta och ett högsta tänkbara pris. http://www.intebarafest.se/fest/banaakning_sporthoj_84.html I slutet av januari kan man boka färjan och då vet man exakt vilket pris som gäller för sin resa. Priserna kommer att vara fasta, för oss då vi kan börja boka. Anvisningar kommer. Det finns platser kvar i alla grupper. GOD HJUL /Sören

Hur många platser är det kvar i licens?

Är intresserad av 2 platser för mig och min kompis.

Nu är all information om färjan inlagd på hemsidan. Det finns platser kvar i alla grupper, även om någon börjar bli full redan.
/Sören

Någon som är sugen på att köra i lugn grupp (grön)?
Annars gör vi om den, så att vi får två oförsäkrade (blå) grupper. Den börjar annars bli full.
/Sören

Så, nu har jag och en kompis bokat. Mailar du över betalningsuppgifter?

/ Micke & Kristoffer.

Dela boende? Jag är solo än så länge bland de man känner som åker hoj, så är det någon som behöver fylla ut en stuga så är jag intresserad!

Någon som är sugen på att köra i lugn grupp (grön)?
Annars gör vi om den, så att vi får två oförsäkrade (blå) grupper. Den börjar annars bli full.
/Sören

Satsa på tre grupper istället? Allt annat känns för mycket ..
~3x20min eller dylikt.
o lugn/medel
o snabb
o race/licens
:tummenupp

Satsa på tre grupper istället? Allt annat känns för mycket ..
~3x20min eller dylikt.
o lugn/medel
o snabb
o race/licens
:tummenupp

Lugn/medel är värdelöst. Nog för att det är lätt att köra om någon som är mycket långsammare men i lugn kan det finnas dom som aldrig kört bana förut och då kan man inte vara så säker på att dom håller sitt spår osv. Och i lugna gruppen brukar det dessutom finnas färre ställen där det är tillåtet att köra om och då kan det bli långa transportsträckor om det är stora fartskillnader.

Personligen kör jag hellre en kvart, än tjugominuter i blandad grupp.
Blanda isåfall snabb/medel, men det kommer som som kör snabb säkert opponera sig mot...

Lugn/medel är värdelöst. Nog för att det är lätt att köra om någon som är mycket långsammare men i lugn kan det finnas dom som aldrig kört bana förut och då kan man inte vara så säker på att dom håller sitt spår osv. Och i lugna gruppen brukar det dessutom finnas färre ställen där det är tillåtet att köra om och då kan det bli långa transportsträckor om det är stora fartskillnader.

Personligen kör jag hellre en kvart, än tjugominuter i blandad grupp.
Blanda isåfall snabb/medel, men det kommer som som kör snabb säkert opponera sig mot...

Jag kör inte i lugn grupp så vad vet jag, men såvitt jag vet verkar det ha funkat för alla andra bandagsarangörer som har haft så i alla år.
Och jag säger tvärt om, hellre 20min än 15. Får jag upp flyt vill jag nöta varv efter varv utan avbrott. Brukar få mina bästa tider på de sista 5 varven.

Jag kör inte i lugn grupp så vad vet jag, men såvitt jag vet verkar det ha funkat för alla andra bandagsarangörer som har haft så i alla år.

Klart det fungerar, det jag menade var att det blir tråkigare för dom som är anmälda till medel. (Tycker iallfall jag)

SkaD skrev:
Och jag säger tvärt om, hellre 20min än 15. Får jag upp flyt vill jag nöta varv efter varv utan avbrott. Brukar få mina bästa tider på de sista 5 varven.
Precis! Men det är väldigt svårt att få det där flytet om det är en väldigt ojämn grupp som det lätt blir med lugn/medel.

Precis! Men det är väldigt svårt att få det där flytet om det är en väldigt ojämn grupp

Det har du rätt i!
Men det är svårt med gruppindelningen. Ända korrekta sättet vore väl tidsindelning och det är inte riktigt möjligt, då får man göra de bästa av situationen och låta folk själv välja sin egen fart, jag tycker de funkar för det mesta förutom några undantag.
Jag röstar för 3 gruper för egen del så kan du få rösta för 4 så står de 1-1 och vi lägger ödet i någon annans händer. Ses på gotland! :krama

Last edited:
Ska i vilket fall som bli jääävligt skoj! Har bara kört Knutstorp och Sturup innan, så det ska bli roligt att testa en ny bana.

Hoppas det går att få upp lite fart med en gammal motard :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT