Tredagars på Gotland Ring 2010-08-13 - 15

Sören Lundell

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
Ducati 1098 tricolore
Hade möte med representant från Gotland Ring i fredags. Det kommer att finnas el på banan, ny lösning för i år. Förhoppningsvis löser de även bensin att köpa på plats. Vi jobbar på att ni ska kunna köpa däck och även kunna få hjälp med att kränga på egna däck i depån. Det finns fortfarande platser kvar i alla grupper. Körningen blir definitivt av. Vill du åka med, så anmäl dig och sätt in en liten peng på kontot. Vi kan komma överens om tid för slutbetalning utifrån ditt kassaflöde!

Körningen är Fredag, lördag, söndag 2010-08-13 - 2010-08-15.
Alla hänsynsfulla och fartglada MC-förare är varmt välkomna! Vi kommer att hålla hårt på säkerheten med målsättningen att alla skall komma hem hela och glada! Fyra grupper med max 30-35 åkare i varje grupp (Gotland ring sväljer 55 åkare samtidigt). Två föråkare/instruktörer till allas förfogande, dubbla flaggvakter för att minimera avbrott, samt ambulans finns på plats alla dagarna. Vill du ha personlig tränare, säg till i förväg. Kostnad 3000 kr för alla dagarna. Lunch på banan ingår. Boende med rabatt är arrangerat, om du vill. Boka: http://www.intebarafest.se/fest/banaakning_sporthoj_84.html
/Sören Inte bara Fest AB

Last edited:
Ett par frågor.

Vilka tider på kör man? 0800 - 1700?

Hur är ljudkraven?

Hur lång tid tar det innan man får veta att man fått plats/att betalningen kommit in?

:)

Ett par frågor.

Vilka tider på kör man? 0800 - 1700?

Hur är ljudkraven?

Hur lång tid tar det innan man får veta att man fått plats/att betalningen kommit in?

:)

Man kör 9.00-16.00
102 DB
Samma dag får du besked att bokningen kommit fram, inom en vecka att betalningen kommit fram. Det finns ganska gott om platser kvar just nu.

någon som vet vad färjan kostar ungefär
skåpbil under 6 meter + 1 person
tackar på förhand

Last edited:
Såg de olika fyra grupperna; snabb, snabbare, snabbast och oförsäkrad/licens.

Jag antar då att de inte lämpar sig för nybörjare eller? (jag ska köra bana för första gången 4-6 juni på Gotland Ring).
Eller vilka kunskaper/erfarenheter har ni krav på att man ska kunna för att man ska vara med och köra dessa dagar?

Såg de olika fyra grupperna; snabb, snabbare, snabbast och oförsäkrad/licens.

Jag antar då att de inte lämpar sig för nybörjare eller? (jag ska köra bana för första gången 4-6 juni på Gotland Ring).
Eller vilka kunskaper/erfarenheter har ni krav på att man ska kunna för att man ska vara med och köra dessa dagar?

Grön tror jag skulle passa dig. Gå in i första innlägget och kålla på deras hemsida så ser du att grön får man bara köra om på vissa platser.

Svårt att säga. Beror på hur bra du kör. Det vet du efter 4-6 juni helgen. Men ta grön. Kanske går byta upp om det går för långsamt för dig.

bokad å betald,
Är det någon från STHLM hållet som tänkte åka hoj över eller är alla bil-och-släp/bussburna?

Svårt att säga. Beror på hur bra du kör. Det vet du efter 4-6 juni helgen. Men ta grön. Kanske går byta upp om det går för långsamt för dig.

Jo, det förstår jag att det kan va lite svårt att sia hur pass mkt jag som förare kommer utvecklas under nästa säsong...
Men min fråga var mer om det skiljer sig på grupperna fr andra anordnade bandagar. De som jag anmält mej till är ju med Actionpics och där finns ju som bekant också 4 olika nivågrupper; lugn, medel, snabb, licens.
Givetsvis tog jag lugn, inget snack som saken :D

Därför undrar jag om dessa bandagar har samma "nivå" eller om det är en högre "lägsta nivå" iom att de olika gruppkörningsgrupperna här benämns;
snabb, snabbare, snabbast och licens.
Är det en högre nivå på dessa bandagar än de andra jag anmält mej till, eller är det bara så att de använder andra benämningar på samma klasser :va
Det var mer det jag ville veta. :)

Om så fallet skulle vara (dvs att nivån är högre) så tror jag att jag isf passar..
Tyvärr.

Jo, det förstår jag att det kan va lite svårt att sia hur pass mkt jag som förare kommer utvecklas under nästa säsong...
Men min fråga var mer om det skiljer sig på grupperna fr andra anordnade bandagar. De som jag anmält mej till är ju med Actionpics och där finns ju som bekant också 4 olika nivågrupper; lugn, medel, snabb, licens.
Givetsvis tog jag lugn, inget snack som saken :D

Därför undrar jag om dessa bandagar har samma "nivå" eller om det är en högre "lägsta nivå" iom att de olika gruppkörningsgrupperna här benämns;
snabb, snabbare, snabbast och licens.
Är det en högre nivå på dessa bandagar än de andra jag anmält mej till, eller är det bara så att de använder andra benämningar på samma klasser :va
Det var mer det jag ville veta. :)

Om så fallet skulle vara (dvs att nivån är högre) så tror jag att jag isf passar..
Tyvärr.

Anmäl dig till grön grupp så kommer det att vara lugnt (tror även att steget över kommer att funka)

Gotland Ring är så lång och har massvis med bra omkörningstillfällen, även i grön grupp. Ingen kommer att vara i vägen för någon annan. Alla som vill, kan åka med. Vi kommer att hjälpa till på plats. Glöm inte att alla har åkt bana en första gång! Snabb, snabbare, snabbast, betyder bara att vi inte tror att någon vill puttra runt och köra långsamt - eller? Sedan vill vi ju inte köra över sin förmåga och det innebär ju att det går lugnt och fint i början. Jag hjälpte en kille på Gotland förr förra året, som aldrig kört bana och på sista varvet för dagen såg jag hans framhjul strax innan kurvan efter rakan - han var rätt nöjd!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT