Tre tysta minuter idag, 12.00

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date
UrbanTiger skrev:
Det var bara 4 av 376 som missat detta.
Är en ganska bra uppslutning :Bugar
Ja, och P3, som rapporterad vad dagens lunch på resturang Ghandi i Umeå var, under dom tre minuterna....

GuW skrev:
Ja, och P3, som rapporterad vad dagens lunch på resturang Ghandi i Umeå var, under dom tre minuterna....

Jag förstod det som att Sveriges radios kanaler skulle samköra en och samma utsändning under dessa minuter... Måste varit någon lokal avikelse..

P4 (tror jag) skulle tvunget flera gånger under minuterna berätta att det var tyst där, och nu där osv...idioter! :fatta!

McFille skrev:
P4 (tror jag) skulle tvunget flera gånger under minuterna berätta att det var tyst där, och nu där osv...idioter! :fatta!

...tror iofs det vore olämpligt att plötsligt stoppa alla utsändningar under x antal minuter...

korvgubbe skrev:
...tror iofs det vore olämpligt att plötsligt stoppa alla utsändningar under x antal minuter...

Varför? De berättade att det nu var 3 tysta minuter över hela Europa osv, och det skulle de också ha, men flera ggr så var de tvungna att berätta var det var tyst...som om det inte kunde väntat till efter minuterna...

McFille skrev:
Varför? De berättade att det nu var 3 tysta minuter över hela Europa osv, och det skulle de också ha, men flera ggr så var de tvungna att berätta var det var tyst...som om det inte kunde väntat till efter minuterna...

...kan ju skapa en viss förvirring om ingen plötsligt "kan få" in rediokanalerna...
Om de nöjer sig med att säga "det är en tyst minut" så vet folk iaf att de hittat någon av SR:s stationer mom de justerar sin radio...

UrbanTiger skrev:
...det var 4 personer som absolut skulle posta på forumet "

Och dessa visste självklart att det var tyst minut?

...och deras klockor gick på minuten i takt med alla andras?
(Min PC-klocka går 6 minuter fel nästan och drar sig konstant av nån anledning...)

UrbanTiger skrev:
Dom hade tydligen missat det.
4 av 376 är ett bra utfall.

Tycker det är en smula orättvist att hänga ut folk här som att det medvetet och av ren respektlöshet ville förringa det som hänt och vanhedra de annhöriga och offren genom att medvetet skriva under den tysta minuten.

Klockan 12:00 var jag ute och leverarade lite grejjor.

Självklart så gjorde jag som så många andra. Stanade på E4ans väggren stänger av bilen, låter radion vara på för att veta tiden och höll käften tyst i 3 min för att hedra folket.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back