alexandersen
r1
hej har en gixxer 02 undrar om någon vet om tre mod en fungerar hittade en för 299 men motospeed har för 1200 eller så va de 1400??????????????????????
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
alexandersen skrev:hej har en gixxer 02 undrar om någon vet om tre mod en fungerar hittade en för 299 men motospeed har för 1200 eller så va de 1400??????????????????????
finns det till r1 03 ocksåSniper skrev:Jag säger inte alla men en del som köpt billiga vertioner har fått problem,
typ felkåder,ojämn tomgång, svåra att starta när dom e kalla....
Jag tror min kostade 1500:- alldrig några problem![]()
Man får vad man betalar för, vill du riskera att få massa onödiga små probs
köp den billiga....
eller kanske bättre köra med powercommanderlema skrev:finns det till r1 03 också
lema skrev:finns det till r1 03 också
lema skrev:finns det till r1 03 också
eller kanske bättre köra med powercommander
Magnus skrev:Det är en Suzuki grej.
Det är inte samma sak som en powercommander. Med en PC ställer du ju in insprutningen för att optimera den till din hoj. Detta bör man ju göra när man bytt filter och avgas system.
TRE tar ju bara bort styrpningen som Suzuki har på de 3 lägsta växlarna.
Nej! Detta gäller möjligtvis hojar utan växelsensor (GPS).Palte skrev:bara att klippa av en kabel under kutsen.
Sniper skrev:typ felkåder,ojämn tomgång, svåra att starta när dom e kalla....
majtii skrev:Nej! Detta gäller möjligtvis hojar utan växelsensor (GPS).
Får man en felkod är den felaktig och ska reklameras.
Lite ojämn tomgång och svåra att starta (när det är riktigt kallt) är normalt med TREn men inget fel. Beror på att den ligger i 5ans mapp.
Ska man köra hojen i flertalet minus och har startproblem bör man köpa en switchad eller en auto-TRE.
Palte skrev:Nähä. då är det väl inte det på -02 GSXR1000 då för min funkar kanon och full effekt på alla växlar (161,5Bhk) Visserligen så var det Kim Jensen (Han har gjort detta på flera Superbike Suzukis) som gjorde det på min hoj samtidigt som han gav den lite mer bränsle med ommappning.
majtii skrev:3 kablar går upp ur GPSen. Enkelt uttryckt är 2 plus och 1 minus. GPSen är som en vridpotentiometer som ger ett värde för varje växel så ECUn kan ändra mapp.
Hur kan man då klippa den ena utan att bryta sensorn och få en felkod?
Inte blandat ihop det med avstängningen av avgasventilen?
Tveksamt med nyttan av en TRE-modd på en banmaskin (möjligtvis för toppfartsspärren). Strypningen finns bara upp till ~4k rpm. Man märker det vid tex stadskörning, hojen kan gå lite ryckigt.
Hur många banförare ligger på 4k?
Magnus skrev:TRE mod'en lurar ju hojen att tro att man har i 5:an (tror ja att det är) så att den ger full effekt på de lägsta växlarna också, samt tar den bort toppfarts spärren på hastighetsmätaren.
Det enda den innehåller är 2 standard kontakter och en resistor så betala inga 1200-1400 kr för den. Om du söker så finns det ganska mycket info om just TRE-mod.
Jämförde du toppfarten? Eller varvtalet vid maxfart kanske man ska säga.sandstream skrev:Jag testade en TRE-mod på min R750 -02 men på och avknapp och märkte ingen skillnad alls, förutom på tomgångsvarvet som vart högre (har jag för mig) med TRE inkopplade.
TRE står för Timing Retard Eliminator.
Nej, för det är inte intressant på en R750 -02 då den inte har någon fartspärr (den når inte 299 km/h eller de 168 mph som de amerikanska spärrarna är på).>> FARTGALEN << skrev:Jämförde du toppfarten? Eller varvtalet vid maxfart kanske man ska säga.
Fast i ärlighetens namn gör ju inte R1000 heller 299. Alltså borde det endast finnas fartspärr på Busan?sandstream skrev:Nej, för det är inte intressant på en R750 -02 då den inte har någon fartspärr (den når inte 299 km/h eller de 168 mph som de amerikanska spärrarna är på).
Tanke är att få bort begränsningen på låga varv på de första 5 växlarna och jag märkte ingen skillnad alls = pengar i sjön för min del.
Tror det är mycket placebo eftersom man vill att den nya grejen ska göra någon märkbar nytta.
Nu ska man inte förvänta sig en natt och dag skillnad med hjälp av en pryl som kostar några hundralappar.sandstream skrev:märkte ingen skillnad alls = pengar i sjön för min del.
Spärren sitter på mätarfarten då hojen inte känner till någon annan fart.>> FARTGALEN << skrev:Fast i ärlighetens namn gör ju inte R1000 heller 299. Alltså borde det endast finnas fartspärr på Busan?
Jag har också fått känslan av att de med större hojar märker mer skillnad, iaf av inlägg här på SH att döma, så att döma ut det som en placebogrej kanske var lite fel av mig, sorry.majtii skrev:Nu ska man inte förvänta sig en natt och dag skillnad med hjälp av en pryl som kostar några hundralappar.
Varierar från maskin till maskin, generellt verkar det som det funkar bättre på större maskiner. Kan bero på att 600or är svagare i botten.
På ett par R1000 kändes det klar skillnad. Min 750 -00 märktes det inte förrän man tog bort den.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |