TRE mod = Bluff

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Efter att ha läst lite om det här med TRE mod så måste jag prova .

Så nu har jag varit ute och testat med en switchad TRE mod och jag märker då inte någon som helst skillnad mellan TRE mod läge och vanligt läge :huvet

Vad är era erfarenheter ?

Någon som testat i bänk som kan se nån skillnad på papper ?

Last edited:
Blir rappare på gasen märks mest på 1-2-3, når full effekt snabbare på 1-2-3 vxl, det negativa är att de kan gå lite illa på tomgång vid uppstart.

Tomasol skrev:

Så nu har jag varit ute och testat med en switchad TRE mod och jag märker då inte någon skillnad mellan TRE mode och Faktori mode :huvet

Tomasol skrev:

Så nu har jag varit ute och testat med en switchad TRE mod och jag märker då inte någon som helst skillnad mellan TRE mod läge och vanligt läge :huvet

Jag köpte en "modifierad" tre av s-racing 645:- har jag för mig att den kostade..Den är automatiskt urkopplad när friläget är i så att hojen inte ska bli svårstartad när den är kall...och jo jag tycker mig märka skillnad till det bättre på 1-3 ans växel!! Den käns kvickare på gasen på nåt vis... första gången jag körde med den på var efter vinter dvalan och jag kände ingen JAHOO skillnad men när jag provade att ta bort den igen så märktes det direkt att hojen blev segare !!

sorry för mig som inte hänger med.. är det en CDI box ni snackar om hoppas jag.. känner att jag är ute på djupt vatten.. :näsblod

philsson skrev:
sorry för mig som inte hänger med.. är det en CDI box ni snackar om hoppas jag.. känner att jag är ute på djupt vatten.. :näsblod
CDI-boxen stryper effekten på de låga växlarna. TRE-modden tar bort den funktionen genom att lura cdi'n att växel 5 alltid är i

HanneZ skrev:
CDI-boxen stryper effekten på de låga växlarna. TRE-modden tar bort den funktionen genom att lura cdi'n att växel 5 alltid är i
men du sa att den strypte den på de 3 första växlarna.. så det är en slags dosa man kopplar mellan växelnånting som indikerar växeln och mellan CDIn.. surt då om man kopplar in en såndär växeldisplay då står det 5 på 1-5 och sen 6 på 6an.. :3freak

philsson skrev:
men du sa att den strypte den på de 3 första växlarna.. så det är en slags dosa man kopplar mellan växelnånting som indikerar växeln och mellan CDIn.. surt då om man kopplar in en såndär växeldisplay då står det 5 på 1-5 och sen 6 på 6an.. :3freak
man kan ju koppla den på sidan av

Som det nu sägs.......

Den stryper inte utan flyttar tändkurvan, gnistan tänds lite senare än optimalt för att få lägre ljud nivå när dom typar hojen på rullande landsväg då den max får låta 96db.

Men som sagt jag har testat idag och märker ingen skillnad på 1-3:an med eller utan TRE mod.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...