Tre mille och bli kung på SH.com

Jag tar tre sen lägger jag ner alla bara för att jävlas och Gothiaracing blir skit känt :D :D

Men vet aldrig... Det kan ramla in nån uttråkad amerikan....

Fast å andra sidan så kan de ju inte läsa svenska..

Nåja.. man kan alltid drömma...

3 Miljoner för en community med 20.000 + medlemmar låter inte så värst högt? Men omsättningen kanske inte är så hög... än.

Nu senast köptes 70% av prisjakt.nu upp av aftonbladet, kan tänka mig att de var betydligt mer än 3 miljoner för den siten. Den har å andra sidan ett annorlunda syfte och förmodligen högre omsättning än denna.

Drömmen vore att få till en blocket.se försäljning. Den var inte billig. :skrämd

morlock skrev:
2289327 3 Miljoner för en community med 20.000 + medlemmar låter inte så värst högt? Men omsättningen kanske inte är så hög... än.

Nu senast köptes 70% av prisjakt.nu upp av aftonbladet, kan tänka mig att de var betydligt mer än 3 miljoner för den siten. Den har å andra sidan ett annorlunda syfte och förmodligen högre omsättning än denna.

Drömmen vore att få till en blocket.se försäljning. Den var inte billig. :skrämd

Priset var?

Undra om Swedie skulle acceptera 2 miljoner med tanke på att sidan ändå är välanvänd, har några år på nacken och är väldigt begagnad :tummenupp
Billigare vid snabb affär? :va

Skulle 1000 av oss kunna pynta 3000kr vardera så kan vi köpa Sporthoj.com. Sedan ombildar vi det till ett aktiebolag där vi alla äger 1/1000 av Sporthoj.com AB och tillsätter därefter en styrelse.

Styrelsen beslutar (med aktieägarnas stöd) att medlemskap på Sporthoj.com ska kosta 20kr per månad för de som inte är aktieägare. Medlemskapsavgifterna drar alltså in ca 4.8 mille per år som fördelas mellan aktieägarna.

Detta blir 4800kr per år och aktieägare.

Sidans reklamintäkter går åt till att betala styrelsearvoden med.

Oddjob skrev:

Det var för snart tre år sedan. Undra vad den är värd idag;)
Säkert det dubbla.. Men för det priset hade jag också sålt. Och seglat runt medelhavet resten av mitt liv med vackra donnor :tuttar

:yoparty

Esquire skrev:
2289540 Skulle 1000 av oss kunna pynta 3000kr vardera så kan vi köpa Sporthoj.com. Sedan ombildar vi det till ett aktiebolag där vi alla äger 1/1000 av Sporthoj.com AB och tillsätter därefter en styrelse.

Styrelsen beslutar (med aktieägarnas stöd) att medlemskap på Sporthoj.com ska kosta 20kr per månad för de som inte är aktieägare. Medlemskapsavgifterna drar alltså in ca 4.8 mille per år som fördelas mellan aktieägarna.

Rash for president! :yoparty

Säljs sporthoj så tycker jag att alla moderatorerna skall ha lön med tanke på all tid man lägger ned här.

Jag spenderar minst en timme av min vanliga arbetstid surfandes på sporthoj. :hihi

Esquire skrev:
2289540 Skulle 1000 av oss kunna pynta 3000kr vardera så kan vi köpa Sporthoj.com. Sedan ombildar vi det till ett aktiebolag där vi alla äger 1/1000 av Sporthoj.com AB och tillsätter därefter en styrelse.

Alternativt så kan man se sig om i stjärnorna efter sina 4.800kr/år, eftersom de snåla jävla sporthojsåkarna genast inser att det inte är värt 2 mils mindre körning/månad för att surfa runt på ett forum och skriva dryga inlägg.
Då kan vi ju iofs omvända det till ett porrimperium och tjäna multum!!
:Bugar

Hård skrev:
2289997 Alternativt så kan man se sig om i stjärnorna efter sina 4.800kr/år, eftersom de snåla jävla sporthojsåkarna genast inser att det inte är värt 2 mils mindre körning/månad för att surfa runt på ett forum och skriva dryga inlägg.

Jag skulle inte se det som en större förlust om 25% av användarna försvann för att det kostar en liten slant, dom 25% som inte tycker att det är värt 120-240:- per år tillför förmodligen inte forumet speciellt mycket heller...

Jag har sett andra forum där man antingen kan vara gratismedlem, eller pröjsa en liten slant.
Dom som pröjsar får lite extra finesser, som tex möjligheten att SKICKA pm, alla kan dock ta emot dom. (det får snåla jävlar att pröjsa när dom verkligen behöver få fram ett meddelande, samtidigt som betalande medlemmar kan få tag på snyltare)
På andra ställen är det andra finesser som ingår.

Jag skulle lätt pynta en tjuga i månaden, men kanske en tia är mer lagom?
Det genererar lite intäkter till drift och underhåll, samtidigt som man inte exluderar folk som inte vill betala

GuW skrev:
2290082 Jag skulle inte se det som en större förlust om 25% av användarna försvann för att det kostar en liten slant, dom 25% som inte tycker att det är värt 120-240:- per år tillför förmodligen inte forumet speciellt mycket heller...

Jag har sett andra forum där man antingen kan vara gratismedlem, eller pröjsa en liten slant.
Dom som pröjsar får lite extra finesser, som tex möjligheten att SKICKA pm, alla kan dock ta emot dom. (det får snåla jävlar att pröjsa när dom verkligen behöver få fram ett meddelande, samtidigt som betalande medlemmar kan få tag på snyltare)
På andra ställen är det andra finesser som ingår.

Jag skulle lätt pynta en tjuga i månaden, men kanske en tia är mer lagom?
Det genererar lite intäkter till drift och underhåll, samtidigt som man inte exluderar folk som inte vill betala
Jaa... Låter vettigt.
:tummenupp

Odsen är att ifall man börjar ta betalt, så kommer folk går över till något annat gratisforum. Det finns några stycken som ganska enkelt skulle kunna ta över efter sporthoj. Liknande layout, flitiga moderatorer och bra upplägg.
Dom kommer dock aldrig kunna växa sig stora så länge sporthoj är en gratis-community.
För i dagsläget är sporthoj helt enkelt största och bästa motorcykelcommunityt i Sverige.
:banana

Hård skrev:
2289997 Alternativt så kan man se sig om i stjärnorna efter sina 4.800kr/år, eftersom de snåla jävla sporthojsåkarna genast inser att det inte är värt 2 mils mindre körning/månad för att surfa runt på ett forum och skriva dryga inlägg.

Är det så Här det slutar då. Hhhmmm.

(Från "Gör Sporthoj.com roligare så här!" tråden

Wiseguy skrev:
2290562 Odsen är att ifall man börjar ta betalt, så kommer folk går över till något annat gratisforum. Det finns några stycken som ganska enkelt skulle kunna ta över efter sporthoj. Liknande layout, flitiga moderatorer och bra upplägg.
Dom kommer dock aldrig kunna växa sig stora så länge sporthoj är en gratis-community.
För i dagsläget är sporthoj helt enkelt största och bästa motorcykelcommunityt i Sverige.
:banana

Precis min tanke, och då vill man själv inte betala längre heller vilket i slutändan leder till en död sida med få medlemmar. En sida med få medlemmer drar åt sig väldigt lite företag som vill annonsera, vilket skulle leda till högre medlemsavgift = ännu mindre medlemmar... Dumt att ändra på ett vinnande koncept!

Vi betalar redan swedie på ett sätt egentligen, genom att vara aktiva medlemmar vilket i sin tur ger mer reklamintäkter!

Några miljoner och det är erat... inget mindre lockar. Jag tjänar egentligen inga oerhörda pengar just nu. Mest utbyten och kontakter och möjligheten att göra det jag älskar, vilket är att rejsa och ha kul! Så länge jag kan det är jag nöjd och lägger den tid jag behöver. Finns det önskemål om förbättring m.m så gör jag det. För det är trots allt medlemmarna som gör sajten, fast jag guidar så att säga.

Vore jag en bättre säljare skulle jag säkerligen kunna göra ett levene av sajten på riktigt, men jag är inte bra på sådant där :) jag håller det även på den nivån att reklamen inte tar över sajten. t.ex inga popups ever!! det jag hatar, hatar nog även ni... jag är själv en användare av min egen sajt liksom.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph