Tre kronor har trekant

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Jaaaa!Det e skitjobbigt att va idrottskändis.Själv är man ju distriktsmästare i romerska ringar anno:1985.Detta kändisskap har inneburit ett antal sexuella utnyttjanden o även våldtäkter på mig genom åren.Känns lite kymigt när man inte ens kan va säker på om min nuvarande tjej tog mig för den jag är,eller bara för att jag är kändis.Vid ett flertal tillfällen har hon drogat mig med alkohol o därefter bjudit in sina tjejkompisar på gruppsex mot min vilja.Jag anmäler naturligtvis till polisen varje gång,men utan verkan.Det kan inte styrkas att jag inte ville ha sex säger dom.Själv tycker jag glasspinnarna o eltejpen plus avsaknaden av mina "njutningsvätskor" borde bevisa att ett GROVT övergrepp ägt rum.Usch o fy säger jag bara.

Synd att de inte var invandrare, hockeyspelarna. För då hade skuldfrågan varit mycket enklare att hantera :lol

Är det bara jag som får känslan av att folk vekar tycka det är mer legitimt för hockeyspelare än för tex irakier att våldföra sig på tjejer?
Nu spekulerar man i att tjejen förmodligen ljuger och att hon ville ha sex med dom osv..

Men i fallet med irakierna och 13-åringen så skriks det på dödsstraff trots att rätten trots allt har kommit fram till att dom bör ha sänkta straff.

Ok hon är 13år och den andra tjejen 21år men det är enda skillnaden.
En stor skillnad visst men ni förstår hur jag menar. Dom kanske trodde hon
var tex 18 (som vissa 13-åriga tjejer ser ut som + att hon kanske sa det själv).
Isåfall finns det ju ingen skillnad i hur illa dom varit ute efter att uppföra sig.

Trango_B skrev:
Är det bara jag som får känslan av att folk vekar tycka det är mer legitimt för hockeyspelare än för tex irakier att våldföra sig på tjejer?
Nu spekulerar man i att tjejen förmodligen ljuger och att hon ville ha sex med dom osv..

Men i fallet med irakierna och 13-åringen så skriks det på dödsstraff trots att rätten trots allt har kommit fram till att dom bör ha sänkta straff.

Ok hon är 13år och den andra tjejen 21år men det är enda skillnaden.
En stor skillnad visst men ni förstår hur jag menar. Dom kanske trodde hon
var tex 18 (som vissa 13-åriga tjejer ser ut som + att hon kanske sa det själv).
Isåfall finns det ju ingen skillnad i hur illa dom varit ute efter att uppföra sig.

Gör du dig till nu? Eller jämför du på allvar:

-Fällande domar i hovrätten

med

-Poliser som säger att det inte finns någon misstanke

?

Markus skrev:
Gör du dig till nu? Eller jämför du på allvar:

-Fällande domar i hovrätten

med

-Poliser som säger att det inte finns någon misstanke

?

Hörde bara det på nyheterna imorse så jag hade inte läst alla tidningar när jag skrev inlägget. Får skylla på det.

Men trots allt tycker jag att det verkar vara ett något märkligt beteende från polis, åklagare, media. Om tjejen hävdar att hon blivit våldtagen så borde det tas på mer allvar. Ok spelarna säger att dom inte våldtagit henne men så svarar väl alla som begått ett brott?
Det verkar vara så att man tror mer på dessa killar på grund av att dom
är kända och hockeyspelare än på tjejen. Hade det som jag skrev innan varit
tre irakier så skulle jag tro att tongångarna varit lite annorlunda just nu.

En annan faktor som man också måste ta hänsyn till är vad polisen vet om tjejen.
Hon kanske har en historia bakom sig som gör att polisen tror att hon ljuger.

Som någon skrev tidigare ska man nog ta det lite försiktigt med att fälla någon för fort.

Hur som helst hade 3 spelare i Tre Kronor sex med en och samma tjej vilket jag personligen tycker är lite små äckligt!

sandstream skrev:
Som någon skrev tidigare ska man nog ta det lite försiktigt med att fälla någon för fort.

Exakt, och helt plötsligt verkar det vara helt accepterat att tycka så.
Ingen klagar på att rättsväsendet är slappt, sverige är på väg utför, domstolarna är åt helvete och att allt är sossarnas fel.

sandstream skrev:
Hur som helst hade 3 spelare i Tre Kronor sex med en och samma tjej vilket jag personligen tycker är lite små äckligt!

Jo, man kan tycka det är äckligt, men faktum kvarstår ju att det inte är olagligt. Men såklart så verkar expressens skribent övertygad om att det måste vara våldtäkt om det är mer än en kille och en tjej och de sysslar med något annat än missionären och utsöter mer än låga viskningar.

Trango_B skrev:
Exakt, och helt plötsligt verkar det vara helt accepterat att tycka så.
Ingen klagar på att rättsväsendet är slappt, sverige är på väg utför, domstolarna är åt helvete och att allt är sossarnas fel.

I mian öron har det hela låtit en hel del likt tumbamålet...
En tjej - flera "förövare".
Tjejen hävdar att hon blivit våldtagen, männen att hon var med på noterna...

Skillnaden.. Helyllesvenska hockeystjärnor vs förortsgrabbar med utländsk bakgrund..

hur folkets reaktioner skiljer sig är väl rätt tydliga...

korvgubbe skrev:
Så långt är vi nog alla överens. Även Tumba-killarna frikändes ju...
Jag hävdar inte att brott begåtts.. Jag tycker mest det är kul att se hur folk reagerar så olika vid två så snarlika situationer...
Det var bara information. Jag har inte hört något om Tumba-killarna, och kan därför inte kommentera det...

Tumbagrabbarna var aldrig åtalade för våldtäkt, endast sexuellt utnyttjande. Och blev friade i alla instanser.

korvgubbe skrev:
Jag tycker mest det är kul att se hur folk reagerar så olika vid två så snarlika situationer...
Vi är nog alla innerst inne lite patriotiska...

Om hockeykillarna spelar bättre hockey än dom raggar brudar kanske det kan gå vägen i år i SHG. Och när ämnet liks är uppe så dänger vi nog ryssarna med 4 mål mot 1, och spelar 3-2 mot finnarna i helgen. :D

Tyvärr har samma sak skett i min närhet två gånger, båda gångerna hade tjejen pojkvän och knullade runt på fyllan. När sedan pojkvännerna fick reda på det så försvarade de sig med att de blev våldtagna. En av de anklagade var en nära släkting till mig :mad: Idiotbrud som itne vågade berätta något och drog då till med en historia i samma slag som detta och polisen hämtade upp "offret" (min släkting). Det kom fram ganska snabbt att hennes historia inte höll och senare kom det fram att hon ljög.
Vad gäller tumbamålet så var det ingen våldtäkt (även om jag anser att det borde dömas som det) och där hade de ju mer bevis som pekade på sexuellt utnyttjande.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra