Tre hål i svingen

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
Sitter tre små hål på varje sida av svingen bak på undersidan på hondan. Nån som vet vad det är till?? Har aldrig tänkt på dessa hål innan. Först nu när jag lackade i helgen så fick jag syn på dom..

Är det nåt som kan användas till depåstöd??

VaRvStopPEt skrev:
Sitter tre små hål på varje sida av svingen bak på undersidan på hondan. Nån som vet vad det är till?? Har aldrig tänkt på dessa hål innan. Först nu när jag lackade i helgen så fick jag syn på dom..

Krashpuckar/bobbins?

VaRvStopPEt skrev:

Nu är jag inte helt hundra på vilka hål du menar men troligtvis så är det för montage av kedjesläpa/hajfena eller så härstammar det från produktionsprocessen.

Tror nog mest på Andersbrink.

Boris JR skrev:
Nu är jag inte helt hundra på vilka hål du menar men troligtvis så är det för montage av kedjesläpa/hajfena eller så härstammar det från produktionsprocessen.

Det är inte något som monterats genom dessa hål. Kan dock va ditt sistnämnda svar

andersbrink skrev:
Förmodligen lufthål för svets och/eller dränering av fukt.

Just det, ja. Men, varför då tre hål? Ett hade jag fattat men tre?

Pilsner skrev:
Just det, ja. Men, varför då tre hål? Ett hade jag fattat men tre?
Svingen kan vara gjord i boxade sektioner och då "behöver" man ett hål per sektion. Vi får skicka DrBike att kolla på sin. :D

svingen

Jag har en fråga. Jag har inte riktigt koll på vad svingen är för något.. Men det sägs att man ska kunna sätta skateboards liknande hjul på den för att skydda.

Skulle någon kunna skicka mig en bild så att jag får se hur det ser ut ?

Pm:a mig helst

Tack på förhand.

Eftersom du har ihåliga hjulaxlar fram och bak så går du till Clas Ohlsson och köper en gängstång, ett par passande brickor och låsmuttrar. Skruva sedan fast dina hjul med det. :tummenupp

Neutral skrev:
Eftersom du har ihåliga hjulaxlar fram och bak så går du till Clas Ohlsson och köper en gängstång, ett par passande brickor och låsmuttrar. Skruva sedan fast dina hjul med det. :tummenupp

Är det inte risk för att man böjer axeln istället vid marksyning?

Muggen skrev:
Är det inte risk för att man böjer axeln istället vid marksyning?
Gängstången är ju oändligt mycket klenare än hjulaxeln som är grövre och sitter längre in. Men diskussionen är densamma om kraschpuckar, en del hävdar att du pajar motorfästena och att det varit bättre utan. Alla krascher är olika och utgången är aldrig given. :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt