Tre år gamla slicks?

Minns Åsen 2009-10 typ. Mycket regn. Sprang omkring och var villrådig huruvida mina två år gamla regndäck var bra eller inte. Vände mig till Fredde Watz, som fimpade ciggen, sa att "Mina är sex år gamla", startade R1:an och gick ut och vann. :)
Watz är väl också ett uselt exempel på om däcken är användbara eller inte? Jag minns en DM på Sviestad, när han smög sig ut och startade sist i 1000-klassen med sin R6, efter att ha vunnit sin klass. Jag har för mig att han kom tvåa, med slicks som var härligt lurviga av corden som stack ut :tummenupp
 
:fakta:fakta:fakta
VM-däck på Phillip Island. Bilden tagen i förrgår.

Va! Fjolårsdäck:hihi. Han måste ha åkt av i första kurvan...de är ju flera veckor gamla. Vände de däcket till race 2 rookie style?

Tänk vad smidigt om de inte datummärktes. Då skull man ju inte behöva ha ångest över gamla däck. Man bara kör tills corden syns.
 
Jag har kört 12 år gamla regndäck och de var rätt usla men hade fortfarande bättre grepp och betydligt mer känsla än riktigt bra (regn)gatdäck typ Pilot Road. På plussidan kan sägas att de höll sjukt bra i upptorkande väderlek.

Slutsatsen blir att 3 år borde du inte märka av, 5 år hade jag velat ha bra rabatt på och 10 år hade jag monterat om jag fick de gratis.

Tack för en bra kommentar! då borde 6år nya inte vara några problem! Jag rejsar ju inte heller men tänker att de dumt att snåla om det skulle vara så att det är märkbar skillnad. Däcken jag kikar på är begagnade och halva priset emot nya! Tack för hjälpen! :tummenupp
 
Minns Åsen 2009-10 typ. Mycket regn. Sprang omkring och var villrådig huruvida mina två år gamla regndäck var bra eller inte. Vände mig till Fredde Watz, som fimpade ciggen, sa att "Mina är sex år gamla", startade R1:an och gick ut och vann. :)

Haha on point.. Man funderar för mycket och får höra lika mycket runt omkring. Tack för denna :yoparty:tummenupp
 
Tack för en bra kommentar! då borde 6år nya inte vara några problem! Jag rejsar ju inte heller men tänker att de dumt att snåla om det skulle vara så att det är märkbar skillnad. Däcken jag kikar på är begagnade och halva priset emot nya! Tack för hjälpen! :tummenupp

Är dom beggade och sedan har legat i flera år vete fan vad som händer. Beggade slicks som får ligga till sig kan bli stenhårda och rätt hala men regndäck har jag inte testat att lagra begagnade.
 
Är dom beggade och sedan har legat i flera år vete fan vad som händer. Beggade slicks som får ligga till sig kan bli stenhårda och rätt hala men regndäck har jag inte testat att lagra begagnade.

Jag kanske var otydlig! Sorry. Dom är är nya och aldrig använda utan har bara stått i rätt förhållanden! Dvs aldrig körda med. Begagnade var lite missvisande insåg jag nu! :)
 
Är dom beggade och sedan har legat i flera år vete fan vad som händer. Beggade slicks som får ligga till sig kan bli stenhårda och rätt hala men regndäck har jag inte testat att lagra begagnade.

BRA poäng! På begagnade regndäck tar jag ALLTID en fil och tar en minut per däck och gnager av vad jag tycker är ett liiiiiite hårdare ytskikt... Troligen rent nys, men jag gillar det!
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top