Trattar/Konfilter ihop med vacuumförgasare??

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
Funkar detta på olika hojjar, körde med bara fint nät i min ett tag, det funkade bra, men om man ska köpa några fina "kn" eller liknande, så vill man ju veta om de funkar??!
Har ju en gsxr1100w -94 på min.
En kompis har en gsxr1100 -88, ska oxå ha konfilter!
För det är väl vacuum förgasare på bägge dom här?! :va

Tacksam för erfarna tipps! :)

Filter

Funkar dåligt om man ej ombestyckar vaacumgasarna ordentligt, helst med ett dynojet kit.....skall man köpa kit + filter nya så kan man lika gärna lägga de pengarna på riktiga RS, FCR eller TMR gasare.

Min erfarenhet i alla fall.

mvh H

RoosRacing skrev:
Funkar dåligt om man ej ombestyckar vaacumgasarna ordentligt, helst med ett dynojet kit.....skall man köpa kit + filter nya så kan man lika gärna lägga de pengarna på riktiga RS, FCR eller TMR gasare.

Min erfarenhet i alla fall.

mvh H

Tackar, har tänk köra i bänk till våren, Stora fördelar med rs-gasare? Blir dock inte nya gasare denna säsong.. kostar ju en del!

Upp på en Dynobänk med Lamda och justera in knasarna, de går att få att funka hyffsat.

Däremot CV36'orna som sitter på Bandit 1200'an är torsk om man inte installerar tunnare trottelnålar, typ de som sitter på Honda CBR600 eller liknande.

Original fuggar CV, och k&N koniska,....tja kan funka hyffsat som de andra säger., Dyno jet kit, ca 1500:-, 2000:- för filter ..körning 1500:-...njae....
4-1 system ???, annat trim ???,

Kolla efter annonser där det säljs RS36 or, mer för pengarna...skulle nog satsa stålarna på ett par riktiga fuggar istället, tror att du inte blir helt nöjd annars på den hojen....Det är trots allt en M&M du ska flänga på. :tummenupp

tassen skrev:
Original fuggar CV, och k&N koniska,....tja kan funka hyffsat som de andra säger., Dyno jet kit, ca 1500:-, 2000:- för filter ..körning 1500:-...njae....
4-1 system ???, annat trim ???,

Kolla efter annonser där det säljs RS36 or, mer för pengarna...skulle nog satsa stålarna på ett par riktiga fuggar istället, tror att du inte blir helt nöjd annars på den hojen....Det är trots allt en M&M du ska flänga på. :tummenupp

Jag har ju 4-1 Acrapovic, annars är det original.
Ska kolla lite annonser, blir ju inga fabriksnya iaf.. men kan ju hitta nått fynd! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...