Trasigt slipon...

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
KTM 660 SMC -04
E detta något vanligt? Så ge när ja kom hem från en runda.. Skruvarna måste ha vibrerat loss.

Bifogat

• DSC00322.JPG
    DSC00322.JPG
    80.6 KB · Visningar: 140
Hmm.. det ska ju sitta popnitar där? Och massor! :D

Ajja.. medans den ändå är lös kan du ju kanske passa på att packa om den med dämpull och sen bara nita slutet igen. :tummenupp

CeZar skrev:
2304911 E detta något vanligt? Så ge när ja kom hem från en runda.. Skruvarna måste ha vibrerat loss.

om skruvarna åker bort som håller i höljet är det ganska naturligt att det lossnar :tungan

Bara ta ur ullen , stoppa om och sätta ihop antagligen:)

Nu slipper du ju läsa tråden om hur man tar bort popnit, du kanske tillochmed kan berätta för alla hur man gör! =))

kan man använda samma ull igen?, tycker den ser hel ut förutom sista 3 cm.. om inte vart köper man sånt?

campar skrev:
2305010 Nu slipper du ju läsa tråden om hur man tar bort popnit, du kanske tillochmed kan berätta för alla hur man gör! =))

Gasar som fan!! :)

Packa om??? :va

Syns ju tydligt på bilden att du hade för mycke shit i pipan... rensa när du ändå har lyft på locket. :yoparty

BlueBull skrev:
2305170 Packa om??? :va

Syns ju tydligt på bilden att du hade för mycke shit i pipan... rensa när du ändå har lyft på locket. :yoparty

Precis, sen borde du passa på att göra en moto gp pipa av den när du likaså har tagit bort slutet. Bara fram med sågen :)

Xyron skrev:
2305209 Precis, sen borde du passa på att göra en moto gp pipa av den när du likaså har tagit bort slutet. Bara fram med sågen :)
jo va lite sugen på att kapa av den lite.. någon som har lite bilder på såna ombyggnader? Skulle va kul att se innan man börjar såga..

CeZar skrev:
2305724 jo va lite sugen på att kapa av den lite.. någon som har lite bilder på såna ombyggnader? Skulle va kul att se innan man börjar såga..

Jag har råkat ut för samma fenomen som dig fast i främre delen. I mitt fall så hade jag pajat hålen som satt på insidan så jag fick kapa 5cm ca och borra nya hål.

Jag satte första gången dit med nya rostria popnitar men det höll inte särskilt länge verkar som det blev spänningar i dem och pga vibrationerna så gick de av rätt fort. Nu sitter det alu där och det verkar hålla än.

/Urban

Funderade på om man kortar in den ganska rejält o sätter den lite under precis där grenröret går ihop... ungefär som Buell mf.

Va tror ni händer med ljudet/effekten? kanske blir skitfult..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back