Trasigt skinnställ pga stompgrips?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Hej,

Är det någon mer som har reagerat på att stompgripsen verkar slita ordentligt på skinstället vid knäna?

Jag har ett nytt Arlen Ness 4290 Kangaroo och det ser slitet ut efter bara en banåkning. Man blir ju orolig för att det ska gå hål på sidan av knäna. Jag misstänker att det skulle vara ganska svårt att laga stället där.

Är det bara mitt skinnställ eller har fler problem med detta? Om ni också har reagerat på det, vad gör ni åt det? Har funderat lite på om man ska be en skräddare sy dit ett extra lager skinn just där.

:)

Har också ett AN Kangaroo och efter ca 10 bandagar är det hål i skinnet.
Planerar att lämna till skräddare för att sy på en extra skinnbit på något snyggt sätt.
För att ta bort stompgripsen är ju inte aktuellt.

Jag har inte märkt nåt slitage alls faktiskt.

Det är hål i mitt skinnställ lite här å var men det beror på annat :gnissla

Jupp, mitt har också börjat slita lite hål i dock har jag kört med stompgrips i lite drygt två år.

Mitt 10år gamla Corner har knappt ett märke efter Stompen som jag kört med i snart 4år. (ca 2000mil+60 bandagar), Å andra sidan har jag en kompis som fick hål i sitt Dainese efter bara ett par dagar. Han reklamerade det och fick ett nytt likadant som håller bra efter ett drygt år.

Tydligen väldigt ojämn kvalitet på skinnet, man undrar ju hur nötningsstyrkan är vid en krash...

Vad gör du åt det då? Kör du med hål? Är det några problem att börja laga där? (Mycket skydd och stretchmaterial där runtomkring) :)

Det börjar bli så sönderkraschat så det är snart dags för ett nytt ändå, så jag kommer nog inte göra så mycket åt det :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back