Trasig luftnippel på ktm.

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Hej!

Har fått problem med luftnippeln på kopplingen. Den bara snurrar runt, och är helt öppen. Är det nån som har några tips?
En ny koppling kostar 1000 spänn, och det känns inte så lockande!

Mvh

Du är en klant........

Jag har både en ny nippel och en ny cylinder i reservdelshyllan är du snäll kanske pappa klarar av att leva utan den.....

Det är gängpaj i cylindern tror jag... Ny nippel har jag. Jag skyller ALLT på någon annan!! :D

Nippeln har jag själv, är bara cylindern som fattas! Är det inte till nån gammal lc4 den där då? Eller kanske samma?
Låter bra iaf.

Det är gängpaj i cylindern tror jag... Ny nippel har jag. Jag skyller ALLT på någon annan!! :D

Nippeln har jag själv, är bara cylindern som fattas! Är det inte till nån gammal lc4 den där då? Eller kanske samma?
Låter bra iaf.

Där är någon som parkerat en exc i garaget också så jag ropade in en reservkoppling för en månad sedan på tyska ebay som nu ligger på hyllan.

Ja, kanske. Får titta närmare imorrn. Känns som det kanske är lite gods osv för att göra nåt. Borde ju ändå vara ett vanligt problem i bromsar osv.

Ja, kanske. Får titta närmare imorrn. Känns som det kanske är lite gods osv för att göra nåt. Borde ju ändå vara ett vanligt problem i bromsar osv.

Brukar vara svårt att få till tätningen men du kan alltid försöka det är ju inte lika kritiskt som en frambroms.

Nu kan man säga att jag inte har någon luftnippel, den är typ igentäppt.
Går det att lufta utan luftnippel? :va känns ju omöjligt det här.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda