Trasig hastighetsmätare på Kawasaki ZXR 750 1992

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Under en av turerna på Bulten igår så bestämde sig min hastighetsmätare, med tillhörande trippmätare, för att tacka för sig och ge upp funktionen. Jag har ännu inte hunnit felsöka ordentligt, men jag tänkte att jag slänger upp en tråd här i teknikforumet för att eventuellt få lite hjälp.

Kan det vara mätarvajern (heter det så?) som har pajat? Jag fingrade lite på anslutningen längst ned på vänster gaffelben för att undersöka om den kunde ha vibrerat loss på något sätt, men jag kunde inte hitta något uppenbart fel där. Tips och idéer?

Wiren är nog av.

Helt annan hoj och modell, men på min hoj gav drevet i navet upp.

Om du får ihop det och vill göra det lite finare. Så har jag helt nya vita mätartavlor liggande till hojen.
Priset är 300 kr inkl frakt :tummenupp

Kolla anslutningen till mätaren och nere i givarhuset för att se om den kanske lossnat i första hand. Sedan kan du kolla vajern. Är det inte detta får du lyfta av framhjulet och kolla in givardrevet, ser det fin ut kan det var givarhuset som packat ihop.

Tack för svaren. Jag återkommer när jag har haft tid och möjlighet att riva lite i det hela.

R-Jonas: Jag hoppas slippa plocka ut mätarhusen och skruva isär den härvan, men om det visar sig att så blir fallet så ska jag ha ditt erbjudande i åtanke :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT