Trasig bromsskiva!

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Någon hade inget annat för sig än att försöka sno min moppe härom natten. Naturligtvis var dom framme med bultsaxen och skulle klippa sönder en av mina främre bromsskivor för att kunna rulla med sig cykeln. Eftersom dom troligtvis var typ 3 år gamla orkade dom ju inte bära upp den på släpkärran dom hade stulit ett par timmar tidigare. Nu till mitt problem, kan man ha olika bromsskivor fram? En orginal på högersidan och köpa en annan för att ersätta den trasiga eller måste jag köpa 2 nya, likadana och sätta på? Av ekonomiska skäl hade det vart fins om man kunde ha olika. Tacksam för svar så jag vet om jag skall lägga undan ett 4 eller 5 siffrigt belopp för att några tattare vart framme...

har funderat på samma sak själv, har en vind skiva på min hoj, jag tror inte det gör något om man vill ha en annan skiva än orginal bara det är samma typ och modell!!:tummenupp

Last edited:
Akn78 skrev:
2429004 Någon hade inget annat för sig än att försöka sno min moppe härom natten. Naturligtvis var dom framme med bultsaxen och skulle klippa sönder en av mina främre bromsskivor för att kunna rulla med sig cykeln. Eftersom dom troligtvis var typ 3 år gamla orkade dom ju inte bära upp den på släpkärran dom hade stulit ett par timmar tidigare. Nu till mitt problem, kan man ha olika bromsskivor fram? En orginal på högersidan och köpa en annan för att ersätta den trasiga eller måste jag köpa 2 nya, likadana och sätta på? Av ekonomiska skäl hade det vart fins om man kunde ha olika. Tacksam för svar så jag vet om jag skall lägga undan ett 4 eller 5 siffrigt belopp för att några tattare vart framme...
Hör med skroten istället 1k så har du ny skiva!

äh fö faen..kolla skroten efter en bättre beggad till din, 500 har jag betala förr..annars e de bara o köpa vad som helst.
blir inge konstigt för att de är "olika" skivor..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg