Transporthjälpstråden!

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Har sett någon tråd här o var, både här och på fejjan, där folk söker hjälp, eller erbjuder hjälp att köra grejer lite hit och dit när de ändå ska någonstans, eller om man hittat något objekt på blocket man blivit sugen på, men inte riktigt känner för att köra 30, 50 eller 100 mil för att hämta det imorgon, resan helt enkelt gör att priset blir oattraktivt eller liknande. Varför inte samla allt sådant här?

Själv jagar jag efter någon som tänkt ta sig Göteborg-Sthlm närmsta tiden och kan tänka sig att släpa med sig ett depåtält modell större mot rimlig ersättning.

Bra tråd!

Jag behöver hjälp med att ta hem en Kawasaki H2 från Sundsvall. Han som vaktar den nu kan verka lite ovillig att släppa den, men höjer man tonläget till den lite mer aggressiva arten så ger han nog med sig. Han har även båda nycklarna och ägarbeviset. Möjligen måste ni klubba ner honom för att få tag i dessa.

Nån som är i trakten och ska till södra Sverige?

Jag behöver hjälp att frakta ett paket från Colombia till Sverige, vilken stad som helst går bra. Paketet innehåller ett speciellt mjöl (som bara finns i Colombia) som min mormor använder till surdegsbakning.

Okej, skitsamma, det är roligare att sponsra posten med tusenlappar än att kasta på en annan hojpilot en femhundring för samma sak. Och det är extremt jobbigt att hjälpa någon få hem något den personen köpt, tänk att behöva stanna på vägen för annat än bensin när man ska tvärs över landet, och få betalt för det med. Usch. Nästan kommunistiskt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph