Transportbil!

Luxi

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Yamaha TZR 125 -91
Hade tänkt börja köra cross i sommar, dessutom tänkte jag byta bil snart, så jag sitter och funderar på vilken skrothög man skulle kunna transportera crossen på/i.

Har lite funderingar på Cheva S10, borde ju få plats en crolle på flaket? En Jumpy skulle också vara ett alternativ...

Ska helst inte kosta mer än 15k, skick bryr jag mig inte särskilt mycket om eftersom den bara ska rulla vissa helger när jag vill ut och leka i grustag.

Några tips? :tummenupp

Skoda pickup

http://www.blocket.se/varmland?q=sk...&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=7&l=0&md=th

Edit: Saker du bör kolla på/se upp med när du handlar skoda pickup:

* Rost, speciellt vid: framrutan, fjädersäten, sidobalkarna
* Oljud på femmans växel, kan vara lite olja eller en lös mutter som håller fast drevet
* Läcker in vatten i kupen vid säkringsboxen alt över ratten, beror på rost runt framrutan samt värdelös/stenhård tätningslist runt rutan...
* Katalysatorn rostar sönder
* Spindeleder
* Hjullager
* Styrleder

Har själv en 1.9D som arbetsbil... Helt okej bil för att transportera sig och verktyg från A till B...

Min med 1.9D motorn dra mellan 0.55-0.6 L/mil vid 90km/h och runt 0.65-0-7L/mil vid 110km/h (med ca 100 kg last på flaket)
Skatten ligger på ca 2.5k/år

Last edited:
slår ett skag för Skoda/ caddy pickis jag med, för 15k bör du kunna hitta en fräsch!
Som ovan, bara kolla rosten noga och efter köp behandla ordentligt.

Min förra 1,9d hade gått 15k mil när jag köpte den, bytte avgas, bromsar runt om och en drivknut på dom 2 år jag hade den, då hade den rullat över 22k när jag sålde den.. Och med tanke på vad den fick smaka så borde den varit helt slut men icke. Lyckades få den att dra över 0,8 emellanåt så var definitivt inte snäll mot den.
Gjorde strax över 70km/h på 2an :D

dock får du köra med lämmen nere om du ska lasta cross, jag satte skylten med självborrande uppepå lämmen när jag körde crossen så den syntes bara.
Kolla även hur sprintarna som håller lämmen är i skick, fick byta mina efter ett tag vill jag minnas.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back